Η εισήγηση του Προέδρου της ΠΕΔ Θεσσαλίας και Δημάρχου Μουζακίου κ. Κωτσού στο συνέδριο της ΚΕΔΕ για τη Διοικητική Μεταρρύθμιση

Αναγκαιότητα Μεταρρυθμίσεων στη Δημόσια Διοίκηση

Ενίσχυση του Ρόλου της Τοπικής Αυτοδιοίκησης

 

Η εισήγηση του Προέδρου της ΠΕΔ Θεσσαλίας και Δημάρχου Μουζακίου κ. Κωτσού στο συνέδριο της ΚΕΔΕ για τη Διοικητική Μεταρρύθμιση

 

 

Η τάση για ουσιαστικότερη αποκέντρωση του κεντρικού Κράτους και της Δημόσιας Διοίκησης είναι μια πραγματικότητα που επιβάλουν οι απαιτήσεις της σύγχρονης κοινωνίας για αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση και επίλυση προβλημάτων στην πηγή δηλαδή στο άμεσο - τοπικό επίπεδο.

Αποτέλεσμα αυτής της τάσης διεθνώς, είναι η μεταφορά αρμοδιοτήτων και η κατανομή πόρων και προσωπικού από την κεντρική Διοίκηση προς την Αυτοδιοίκηση. Η παραπάνω εξέλιξη αποτυπώνεται χαρακτηριστικά και στην πρόσφατη μελέτη του ΟΟΣΑ 2014 σύμφωνα με την οποία, για το έτος 2009, το 60% του προσωπικού του Δημόσιου Τομέα απασχολείται στην Τοπική Αυτοδιοίκηση και μόνο το 40% στην Κεντρική Διοίκηση. Ενώ αντίστοιχα για το έτος 2012, οι δαπάνες για το προσωπικό της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης κατά μέσο όρο, στα κράτη μέλη του ΟΟΣΑ, κυμαίνονται στο 49,4% της συνολικής δαπάνης του κράτους για το προσωπικό. Οι παραπάνω αναλογίες είναι ακόμα πιο έντονες υπέρ της τοπικής διοίκησης στα πιο ανεπτυγμένα κράτη, όπου όσο μεγαλύτερο το επίπεδο ανάπτυξης της χώρας, τόσο μεγαλύτερη η τάση για αποκεντρωμένη διοίκηση.

Παρά τη διεθνή τάση για μεγαλύτερη αποκέντρωση και αντίθετα ακόμα και με τις συνταγματικές αξιώσεις αλλά και την υπογραφή του Ευρωπαϊκού Χάρτη Τοπικής Αυτονομίας, η δημόσια διοίκηση της χώρας μας και οι δομές οργάνωσης του Ελληνικού κράτους εμφανίζουν έντονο συγκεντρωτισμό και αδυναμία ουσιαστικής αποκέντρωσης. Αξίζει να σημειωθεί ότι η χώρα μας είναι ουραγός, στα κράτη μέλη του ΟΟΣΑ, αφού εμφανίζεται να έχει δαπάνες για το προσωπικό της Αυτοδιοίκησης και Αποκεντρωμένης Διοίκησης, μόνο 10% των συνολικών κρατικών δαπανών για προσωπικό, ενώ επιπλέον είναι στην προτελευταία θέση των 31 κρατών μελών του ΟΟΣΑ όσον αφορά τη δαπάνη για επενδύσεις που διενεργεί η Τοπική Αυτοδιοίκηση και η Αποκεντρωμένη Διοίκηση στο σύνολο των δημοσίων επενδύσεων της χώρας, με ποσοστό 24,5% για το έτος 2013.

Η μεταρρύθμιση της δημόσιας διοίκησης και η ουσιαστική αποκέντρωση του κράτους, παραμένει ακόμα και σήμερα ένα χρόνιο και δυσεπίλυτο ζήτημα δημόσιας πολιτικής στη χώρα μας, όπου έχει πολλαπλές επιπτώσεις στα δημόσια οικονομικά, στην οικονομική ανάπτυξη και στην κοινωνική γαλήνη και ευημερία. Να επισημάνουμε εδώ το γεγονός ότι από το 1984 μέχρι σήμερα, εκδόθηκαν 10 Νόμοι και 2 Προεδρικά Διατάγματα που αναφέρονται στην αξιολόγηση των δημοσίων υπαλλήλων, την προαγωγή τους και την επιλογή προϊσταμένων των οργανικών μονάδων, δίχως να έχει εξασφαλιστεί ακόμα ένα ευρύτερα αποδεκτό - ορθολογικό σύστημα αξιολόγησης των δημοσίων υπαλλήλων.

Υπάρχει βέβαια και η άποψη ότι η Τοπική Αυτοδιοίκηση είναι για την επίλυση των πρακτικών προβλημάτων της καθημερινότητας του πολίτη, αλλά ίσως τελικά αποτελεί και το πλαίσιο στο οποίο μπορούν να επιλυθούν και τα μεγαλύτερα πολιτικά ζητήματα, αφού οι δημοτικές αρχές είναι αναγκασμένες λόγω της φύσης των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν να έχουν πιο "πρακτική" προσέγγιση επίλυσης των προβλημάτων ενώ παράλληλα έχουν αναπτύξει  έντονη κουλτούρα συνεργασίας.

Συνεπικουρούμενη η τοπική Αυτοδιοίκηση από το γεγονός ότι οι πολίτες νιώθουν ότι "ανήκουν" περισσότερο σ' έναν συγκεκριμένο δήμο στην καθημερινή τους ζωή, από ότι στο κράτος ή ακόμα και στην Ε.Ε., αποκτά πλεονέκτημα έναντι της κεντρικής διοίκησης αφού δίνει τη δυνατότητα για την πιο ενεργή και άμεση συμμετοχή των πολιτών στα "κοινά" ενισχύοντας τους δημοκρατικούς θεσμούς. Ενώ παράλληλα ο δήμαρχος, είναι αναγκασμένος να αποκτήσει μια πιο ρεαλιστική και αποτελεσματική προσέγγιση για τα κοινά συγκριτικά με το υπόλοιπο πολιτικό προσωπικό στη χώρα. Η Τοπική Αυτοδιοίκηση είναι στην πρώτη γραμμή σε όλες τις φάσεις και σε όλες τις εκδηλώσεις αντιμετώπισης των προβλημάτων,  με τελευταίο παράδειγμα το προσφυγικό ζήτημα που καταρχήν ανέδειξε και εν συνεχεία αντιμετώπισε, αφού αποτελεί τον κοντινότερο στον πολίτη διοικητικό θεσμό.

Όλα τα παραπάνω τεκμηριώνουν την επιβεβλημένη αναγκαιότητα για ουσιαστική αποκέντρωση της δημόσιας διοίκησης που περιλαμβάνει το τρίπτυχο διοικητική αποκέντρωση, δημοσιονομική αποκέντρωση και αποκέντρωση πολιτικής ισχύος.

Σήμερα κατόπιν και των δεσμεύσεων που έχει αναλάβει το Ελληνικό κράτος στα πλαίσια του Ν.4336/2015 (εφαρμογή 3ου μνημονίου) και με επιτακτική την ανάγκη για βελτίωση της λειτουργίας του κράτους, η Τοπική Αυτοδιοίκηση θα πρέπει να αποκτήσει μια νέα αναβαθμισμένη θέση στο ευρύτερο πλαίσιο της δημόσιας διοίκησης με περισσότερες αρμοδιότητες και μεγαλύτερη εμπλοκή στις δημόσιες πολιτικές.

Εμείς οι εκπρόσωποι της Τοπικής Αυτοδιοίκησης δεν λέμε εξορισμού  «όχι» στην όποια μεταρρύθμιση ακόμη και στην μεταρρύθμιση του καταστατικού χάρτη της Τ.Α. Η εμπειρία μας όμως μας δίδαξε ότι κάθε σχέδιο μεταρρύθμισης πρέπει να περιλαμβάνει συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα και δεσμεύσεις, να δεσμεύεται για το κόστος της επιχειρουμένης αλλαγής , να περιγράφει με ακρίβεια της πηγές χρηματοδότησης αλλά και να διασφαλίζει και την ύπαρξη του κατάλληλου στελεχιακού δυναμικού για να την εφαρμόσει. Σε διαφορετική περίπτωση θα δημιουργηθούν πολύ περισσότερα προβλήματα από τα ήδη υπάρχοντα.

Είναι γεγονός ότι η τελευταία διοικητική μεταρρύθμιση που επιτεύχθηκε με τον «ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ» στιγματίστηκε αρνητικά από την εφαρμογή των μνημονίων και ταλαιπωρήθηκε αφάνταστα από την οικονομική κρίση. Παρόλα αυτά το νέο χωροταξικό και η μεταφορά πόρων ,έστω και χωρίς την συνοδεία των αντίστοιχων πόρων συνετέλεσαν αποφασιστικά σε μια καλύτερη και πιο σύγχρονη λειτουργία των ΟΤΑ , στην καλύτερη απορρόφηση κονδυλίων από το ΕΣΠΑ αλλά και στην διατήρηση της κοινωνικής συνοχής σε μια ιδιαίτερα κρίσιμη περίοδο «ανθρωπιστικής κρίσης»

Σήμερα μετά από έξι χρόνια από την εφαρμογή του Ν. 3852/10 θεωρώ ότι είμαστε σε θέση να κάνουμε μια ακριβής αποτίμηση του «ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ» και είναι ώριμες οι συνθήκες για να υποβάλλουμε νέες διορθωτικές προτάσεις , αναθεωρήσεις, ώστε να μας προκύψει μια νέα δίκαιη και πιο σύγχρονη διοικητική μεταρρύθμιση.

Προχωρά το έργο της λιθόστρωσης του κεντρικού δρόμου Φαναρίου

Προχωρά το έργο της λιθόστρωσης του κεντρικού δρόμου το Φαναρίου, καθώς μέχρι τώρα έχει ολοκληρωθεί το 50% του έργο που χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα LEADER και έχει προϋπολογισμό 285.000 ΕΥΡΩ.
Το υπόλοιπο 50% του δρόμου «ξηλώθηκε» προκειμένου να δοθούν τα σωστά υψόμετρα και ήδη έχει τσιμεντοστρωθεί ώστε στη συνέχεια να επενδυθεί με την ανάλογη πέτρα. Με την παρέμβαση αυτή ταπεινώθηκε η ερυθρά του δρόμου ώστε να μην υπάρχει κίνδυνος εισροής βρόχινων υδάτων σε παρακείμενες ιδιοκτησίες
Ο Δήμαρχος Μουζακίου κ. Γιώργος Κωτσός για πολλοστή φορά επισκέφθηκε επί τόπου τις εργασίες και σε συνεργασία με τον ανάδοχο του έργου έχουν λυθεί μέχρι τώρα όλα τα προβλήματα που ανέκυψαν από την υλοποίηση του έργου, καθώς αυτό εξελίσσεται στο κέντρο του χωριού και υπήρξαν ζητήματα που αφορούν τα παρόδια κτίσματα.
Χάρη στην άμεση επέμβαση της τεχνικής υπηρεσίας, αλλά και την σωστή συνεργασία με τον ανάδοχο επιλύθηκαν τα ζητήματα που ανέκυπταν, ενώ σημαντική ήταν και παρέμβαση των Αντιδημάρχων και του προέδρου του τοπικού συμβουλίου όπου μετά από συζήτηση με τους κατοίκους αναζητούσαν και βρέθηκε η βέλτιστη λύση.
Εδώ να θυμίσουμε ότι με το παρόν έργο γίνεται λιθόστρωση του κεντρικού δρόμου του οικισμού Φαναρίου με ορθογωνισμένους λίθους,, επί υποστρώματος από τσιμεντοκονίαμα των 600 kg τσιμέντου, ελάχιστου πάχους 2 εκ., με αρμούς αρμολογούμενους μέσου πλάτους 2 εκ.
Ειδικότερα με την παρούσα μελέτη προβλέπονται και γίνονται οι εξής εργασίες στην κεντρική οδό του οικισμού μήκους 470 μέτρων:
• φρεζάρισμα της υφιστάμενης ασφαλτικής επίστρωσης ελάχιστου πάχους 8 εκ. και αποκάλυψη της οδοστρωσίας με σκυρόδεμα που υπάρχει που θα αποτελέσει την βάση της λιθεπίστρωσης
• καθαίρεση των δύο πλακοστρωμένων τμημάτων της οδού
• κατασκευή υπόβασης με τσιμεντοκονία στο ενδιάμεσο τμήμα της οδού, μήκους περίπου 83 μέτρων, το οποίο είναι σχεδόν οριζόντιο, για να δοθούν οι απαραίτητες κλίσεις και να συγκεντρωθούν τα βρόχινα ύδατα στον άξονα της οδού για να παροχετευθούν από τα εγκάρσια ρείθρα απορροής όμβριων
• λιθόστρωση με ορθογωνισμένους λίθους, επί υποστρώματος από τσιμεντοκονίαμα των 600 kg τσιμέντου, ελάχιστου πάχους 2 εκ., με αρμούς αρμολογούμενους μέσου πλάτους 2 εκ.
• κατασκευή δύο ρείθρων απορροής όμβριων υδάτων και
• αντικατάσταση 150 μέτρων παροχών ύδρευσης.
«Καταβάλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια σε συνεργασία της τεχνικής υπηρεσίας και του αναδόχου, ώστε να λυθούν όλα προβλήματα που ανακύπτουν από την εκτέλεση του έργου καθώς αυτό εξελίσσεται στο κέντρο του χωριού με συνέπεια να δημιουργούνται θέματα με τη συγκοινωνία και την απρόσκοπτη κίνηση των οχημάτων. Θα ήθελα να ευχαριστήσω τους κατοίκους του Φαναρίου για την υπομονή και την κατανόηση που επιδεικνύουν, καθώς με την εκτέλεση του έργου δημιουργούνται πολλά προβλήματα επικοινωνίας στον κεντρικό δρόμο. Ήδη βρισκόμαστε στην τελική φάση εκτέλεσης και είμαι βέβαιος ότι το τελικό αποτέλεσμα θα αποζημιώσει όλους και θα δικαιώσει την επιλογή μας» δήλωσε ο Δήμαρχος κ. Κωτσός

 

Καταστροφές στο αρδευτικό συγκρότημα του Αγναντερού

Για μία ακόμη φορά θύμα των θρασύτατων ληστών έπεσε το αντλιοστάσιο στο Αγναντερό πλησίον του Παμίσου ποταμού, καθώς για Τρίτη φορά ξηλώνεται όλη ηλεκτρολογική εγκατάσταση όπως επίσης αφαιρέθηκαν τμήματα και του αντλητικού συγκροτήματος.

Οι κλέφτες στην κυριολεξία ξήλωσαν ολόκληρη την ηλεκτρολογική εγκατάσταση, ενώ μπήκαν και μέσα στο κτίριο σπάζοντας τα λουκέτα και αφαίρεσαν ολόκληρα τμήματα του συγκροτήματος.

Η ζημιά είναι πάρα πολύ μεγάλη και αποτιμάται σε μερικές χιλιάδες ΕΥΡΩ.

«Το φαινόμενο της καταστροφής και των κλοπών σε αντλητικά συγκροτήματα συνεχίζεται με συνέπεια η ζημιές που δημιουργούνται να είναι τεράστιες με μεγάλο οικονομικό κόστος και επιβάρυνση των αγροτών καθώς δεν είναι δυνατή η λειτουργία τους και η υποστήριξη της αρδευτικής διαδικασίας. Απευθύνουμε έκκληση στην Αστυνομία να εντείνει τους ελέγχους και τις περιπολίες στις αγροτικές περιοχές καθώς τα κρούσματα κλοπών και καταστροφών των αρδευτικών συγκροτημάτων πληθαίνουν συνεχώς» τόνισε ο Δήμαρχος Μουζακίου κ. Κωτσός

 

 

 

Με λαμπρότητα θα γιορτάσει ο Δήμος Μουζακίου τον Άγιο Σεραφείμ

Με ιδιαίτερη λαμπρότητα θα γιορτάσει και φέτος ο Δήμος Μουζακίου την ανακομιδή και τη λιτάνευση της Τίμιας Κάρας του Αγίου Σεραφείμ επισκόπου Νεοχωρίου και Φαναρίου.
Η τελετή θα λάβει μέρος στον Ι.Ν. Αγίου Σεραφείμ στο Φανάρι την Κυριακή 25 Σεπτεμβρίου και το πρόγραμμα περιλαμβάνει:
Σαββατο 24 Σεπτεμβρίου
18.00 Μέγας Αρχιερατικός Εσπερινός
Κυριακή 25 Σεπτεμβρίου

07.00 Μεγάλη Πολυαρχιερατική Λειτουργία
10.30 Λιτάνευση Τίμιας Κάρας
12.00 Δεξίωση Προσκυνητών

53 θέσεις από την κοινωφελή εργασία εξασφάλισε ο Δήμος Μουζακίου

Με έγγραφό του το Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης ενημέρωσε το Δήμο Μουζακίου ότι εξασφαλίστηκαν 53 θέσεις από το πρόγραμμα Απασχόλησης Κοινωφελούς Χαρακτήρα.
Τα νέα προγράμματα θα είναι οκτάμηνης διάρκειας και κυρίως απευθύνονται σε μακροχρόνια άνεργους.
Τα έργα που θα υλοποιηθούν κατά τη διάρκεια του προγράμματος θα πρέπει να στοχεύουν:
• Στη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους πολίτες
• Στη συντήρηση και αναβάθμιση μικρών υποδομών
• Στην αναβάθμιση της λειτουργίας των δημοτικών υπηρεσιών
• Στη βελτίωση και προστασία του περιβάλλοντος
Στο Δήμο Μουζακίου δόθηκε προθεσμία μέχρι στις 3 Οκτωβρίου να χαρτογραφήσει τις ανάγκες του και να τις δηλώσει στη σχετική υπηρεσία του Υπουργείου και αφού υπάρξει η σχετική έγκριση θα ο Δήμος θα προχωρήσει στη σχετική προκήρυξη για την πλήρωση των θέσεων.
«Πρόκειται για μία εξαιρετικά ευχάριστη εξέλιξη καθώς θα δοθεί η δυνατότητα σε ανέργους της περιοχής μας να απασχοληθούν και ταυτόχρονα στο Δήμο μας να αποκτήσει το απαιτούμενο προσωπικό για την επίλυση τόσο της καθημερινότητας όσο και τρεχουσών αναγκών του. Θα επιδιώξουμε οι διαδικασίες να ολοκληρωθούν το συντομότερο δυνατό και με νέα δημοσίευσή μας θα ενημερώσουμε τους ενδιαφερόμενους να υποβάλουν τη σχετική αίτησή τους» δήλωσε ο Δήμαρχος Μουζακίου κ. Κωτσός

Καταστροφές στο αρδευτικό συγκρότημα του Αγναντερού

Για μία ακόμη φορά θύμα των θρασύτατων ληστών έπεσε το αντλιοστάσιο στο Αγναντερό πλησίον του Παμίσου ποταμού, καθώς για Τρίτη φορά ξηλώνεται όλη ηλεκτρολογική εγκατάσταση όπως επίσης αφαιρέθηκαν τμήματα και του αντλητικού συγκροτήματος.
Οι κλέφτες στην κυριολεξία ξήλωσαν ολόκληρη την ηλεκτρολογική εγκατάσταση, ενώ μπήκαν και μέσα στο κτίριο σπάζοντας τα λουκέτα και αφαίρεσαν ολόκληρα τμήματα του συγκροτήματος.
Η ζημιά είναι πάρα πολύ μεγάλη και αποτιμάται σε μερικές χιλιάδες ΕΥΡΩ.
«Το φαινόμενο της καταστροφής και των κλοπών σε αντλητικά συγκροτήματα συνεχίζεται με συνέπεια η ζημιές που δημιουργούνται να είναι τεράστιες με μεγάλο οικονομικό κόστος και επιβάρυνση των αγροτών καθώς δεν είναι δυνατή η λειτουργία τους και η υποστήριξη της αρδευτικής διαδικασίας. Απευθύνουμε έκκληση στην Αστυνομία να εντείνει τους ελέγχους και τις περιπολίες στις αγροτικές περιοχές καθώς τα κρούσματα κλοπών και καταστροφών των αρδευτικών συγκροτημάτων πληθαίνουν συνεχώς» τόνισε ο Δήμαρχος Μουζακίου κ. Κωτσός

 

Να αυξηθεί το ποσοστό των δημοσίων έργων στο πρόγραμμα LEADER

Ζητά με επιστολή του στον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης κ. Αποστόλου ο πρόεδρος της ΠΕΔ Θεσσαλίας και Δήμαρχος Μουζακίου κ. Κωτσός

Με επιστολή του στον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Αποστόλου ο Πρόεδρος της ΠΕΔ Θεσσαλίας και Δήμαρχος Μουζακίου κ. Κωτσός ζητά να αυξηθεί το ποσοστό των δημοσίων έργων στο πρόγραμμα LEADER από το 40% που προβλέπεται στον κανονισμό, τουλάχιστον στο 50%.
Το κείμενο της επιστολής του κ. Κωτσού είναι το παρακάτω:
«Αξιότιμε κύριε Υπουργέ
Η διαμόρφωση δράσεων τοπικού ενδιαφέροντος καθώς και η εκλογή στρατηγικών τοπικής ανάπτυξης είναι υψίστης σημασίας στο χώρο της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Στο πλαίσιο της καλύτερης διαμόρφωσης του κάθε τοπικού προγράμματος που θα στοχεύει στην ανάπτυξη δευτερογενούς και τριτογενούς τομέα της τοπικής οικονομίας , θα πρέπει κατά την άποψή μας να γίνουν κάποιες τροποποιήσεις : 
Στο πλαίσιο εφαρμογής του υπομέτρου 19.2 περιγράφεται ότι , οι δημοσίου χαρακτήρα παρεμβάσεις δεν μπορούν να υπερβαίνουν το 40% της Δημόσιας Δαπάνης του υπομέτρου. Είμαστε πεισμένοι ότι το συγκεκριμένο ποσοστό πρέπει να αυξηθεί άνω του 50%, δίνοντας τη δυνατότητα της υλοποίησης έργων και δράσεων δημόσιου χαρακτήρα που θα διευκολύνουν και θα ενισχύσουν την επιχειρηματικότητα στις περιοχές παρέμβασης. Επιπρόσθετα η  αύξηση του ποσοστού δημοσίων έργων στο συνολικό πρόγραμμα είναι βέβαιο ότι συνδυαστικά θα πυροδοτήσει τις αναπτυξιακές διαδικασίες που τόσο ανάγκη έχει η τοπική αυτοδιοίκηση και η οικονομία της χώρα μας, και που δυστυχώς τα τελευταία χρόνια είναι σε στάσιμη κατάσταση.
Είμαστε βέβαιοι ότι θα εξετάσετε με ιδιαίτερο ενδιαφέρον την παρέμβασή μας και θα προχωρήσετε στις απαραίτητες τροποποιήσεις.

Ο Πρόεδρος της ΠΕΔ Θεσσαλίας

Γεώργιος Κωτσός
Δήμαρχος Μουζακίου



 

 

Σημαντικές ζημιές στο αγρόκτημα Αγναντερού

Σημαντικές ζημιές υπέστησαν οι καλλιέργειες του Αγροκτήματος του Αγναντερού που βρίσκονται στην παρόχθια περιοχή του Πηνειού.

Οι έντονες βροχοπτώσεις και η υπερβολικά μεγάλες ποσότητες νερού που έπεσαν το τελευταίο διάστημα, υπερχείλισαν τον Πηνειό ποταμό και το νερό «έπνιξε» βαμβακοκαλλιέργειες και καλαμποκαλλιέργειες καθώς και κυψέλες μελισσών οδηγώντας στην απόγνωση τους καλλιεργητές.

Την περιοχή επισκέφθηκε ο Δήμαρχος Μουζακίου κ. Κωτσός συνοδευόμενος από τους δημοτικούς συμβούλους κ.κ. Τζιβέλη και Πάντο, τον πρόεδρο της τοπικής κοινότητας Αγναντερού κ. Τσαφίτσα και τον πρόεδρο του ΤΟΕΒ Αγναντερού κ. Χριστοφόρου και συζήτησε από κοντά με τους πληγέντες αγρότες.

Ο κ.Κωτσός έδωσε εντολή στον ανταποκριτή του ΕΛΓΑ να κάνει άμεσα αναγγελία ζημιών ώστε οι πληγέντες αγρότες να δηλώσουν τις καταστροφές και να διεκδικήσουν αποζημιώσεις.

«Οι πρωτόγνωρες ποσότητες νερού που έπεσαν το τελευταίο διάστημα δημιούργησαν σοβαρά προβλήματα στις καλλιέργειες που βρίσκονται στην παρόχθια έκταση του Πηνειού καθώς ο ποταμός δεν μπόρεσε να παροχετεύσει όλες τις ποσότητες του νερού και πλημμύρισε σε πολύ μεγάλη έκταση. Ο μηχανισμός του Δήμου κινητοποιήθηκε άμεσα και κυρίως ενεργοποιήσαμε μέσω του ανταποκριτή του ΕΛΓΑ τη διαδικασία για δήλωση των ζημιών» δήλωσε ο Δήμαρχος Μουζακίο κ. Κωτσός

 

Αγιασμός στα σχολεία του Δήμου Μουζακίου

Ο Δήμαρχος Μουζακίου κ. Κωτσός παραβρέθηκε στους Αγιασμούς του 1ου Δημοτικού Σχολείου Μουζακίου, του Γυμνασίου Μουζακίου και του Λυκείου Μουζακίου με την ευκαιρία της έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς. Οι αγιασμοί πραγματοποιήθηκαν με τις ευλογίες της τοπικής εκκλησίας, παρουσία της προέδρου του Δημοτικού Συμβουλίου κ. Τόλια, των Αντιδημάρχων κ.κ. Καλιώρα και Γκινή, της προέδρου της ΔΗΚΕΔΗΜ κ. Τσιρογιάννη των Δημοτικών Συμβούλων κ Καλαμπαλ΄΄ικη Γκαγκά και του Προέδρου του Τοπικού Συμβουλίου κ. Πούπη.
Παράλληλα η Αντιδήμαρχος κ. Φασιανού παρευρέθηκε στον Αγιασμό του Δημοτικού Σχολείου Φαναρίου, ο Αντιδήμαρχος κ. Γκινής στο Δημοτικό Σχολείο Μαυρομματίου, ο δημοτικός σύμβουλος κ. Φούντας στο 6θέσιο πλέον Δημοτικό Σχολείο Μαγούλας και στο Γυμνάσιο και Λυκειακές Τάξεις Μαγούλας και ο πρόεδρος του Τοπικού Συμβουλίου κ. Τσαφίτσας στο Δημοτικό Σχολείο Αγναντερού.
Ο Δήμαρχος Μουζακίου κ. Κωτσός στην ομιλία του προς τους μαθητές και τις μαθήτριες μετά τις ευχές για καλή σχολική τόνισε: «Καλή νέα σχολική χρονιά σ’ όλους τους μαθητές, τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς. Όπως κάθε ξεκίνημα στη ζωή μας, έτσι και το σημερινό ξεκίνημα των σχολείων πρέπει να συνοδεύεται από ελπίδα, αισιοδοξία, πλάνα και σχέδια, όνειρα και κυρίως διάθεση για δουλειά και επιμελή προσπάθεια να επιτευχθούν οι στόχοι που θέτει ο καθένα και η καθεμιά.
Εξάλλου το σχολείο πέρα από πηγή γνώσης και μάθησης είναι και πηγή χαράς και έμπνευσης για όλους τους μαθητές, που θα πρέπει να βλέπουν το σχολείο σαν προέκταση του σπιτιού τους και της οικογένειάς τους.
Τόσο οι δάσκαλοί σας όσο και οι γονείς σας αλλά και ο Δήμος μας καταβάλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε η παρεχόμενη εκπαίδευση στα σχολεία μας να είναι η καλύτερη απ’ όλες τις πλευρές
Παρόλα τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η χώρα μας και η εκπαίδευση οφείλουμε να είμαστε αισιόδοξοι για το μέλλον και να προσπαθούμε σκληρά για να παρέχουμε στα παιδιά μας, που είναι το μέλλον της κοινωνίας μας την καλύτερη δυνατή παιδεία. Ήδη τώρα κάνουμε σημαντικές επενδύσεις στα εκπαιδευτήρια του Δήμου μας, όπως ανακαίνιση του Λυκείου, του ΕΠΑΛ, του Δημοτικού και του Νηπιαγωγείου Μαυρομματίο με στόχο να βελτιώσουμε τις υποδομές εκπαίδευσης στο Δήμο μας.» Αναφερόμενος στους μαθητές ο κ. Κωτσός επεσήμανε: «Με το ξεκίνημα της νέας σχολικής χρονιάς σας εύχομαι να είστε όλοι υγιείς και δυνατοί. Σε κάθε ξεκίνημα καλό θα είναι να θέτουμε στόχους και να τοποθετούμε τον πήχη των προσδοκιών μας ψηλά. Για να πετύχουμε στη ζωή μας πρέπει να είμαστε προσηλωμένοι στους στόχους μας και να δίνουμε τον καλύτερο εαυτό μας στην εκπλήρωσή τους. Εύχομαι η καθεμία και ο καθένας από σας με τη βοήθεια των καθηγητές σας και των γονιών σας να έχετε μία σχολική χρονιά γεμάτη χαμόγελα, δημιουργία και γνώση.»

Εγγραφές στο Δημοτικό Ωδείο Μουζακίου

Στο μεταξύ στα σχολεία ανακοινώθηκε πως ξεκίνησαν οι εγγραφές για τη νέα σχολική χρονιά 2016-2017 στο Δημοτικό Ωδείο Μουζακίου. Οι εγγραφές θα γίνονται καθημερινά από τις 10:00-13:00 π.μ. στο χώρο του Δημοτικού Ωδείου, έως και στις 25 Σεπτεμβρίου.
Το Δημοτικό μας Ωδείο είναι αναγνωρισμένο από το κράτος (ΦΕΚ ΙΔΡΥΣΗΣ 1818/Β/2-9-2009) και υλοποιεί ολοκληρωμένα προγράμματα σπουδών, με την έγκριση του Υπουργείου Πολιτισμού, που οδηγούν σε αναγνωρισμένα και έγκυρα πτυχία.
Διδάσκονται όλα τα σύγχρονα μουσικά όργανα (πιάνο – βιολί – κιθάρα – φλάουτο – κρουστά – σαξόφωνο ηλεκτρική κιθάρα κ.α.) καθώς και παραδοσιακά όργανα (μπουζούκι – κλαρίνο – λαούτο – μπαγλαμάς παραδοσιακά κρουστά κ.α.). Επίσης συγκροτούνται τμήματα προπαιδείας για παιδιά 4-7 ετών, τμήματα για υποχρεωτικά και ανώτερα θεωρητικά, ειδικά τμήματα ταχύρρυθμης εκμάθησης ενηλίκων καθώς και τμήματα προετοιμασίας για την εισαγωγή στα Ελληνικά Πανεπιστήμια.
Η διοίκηση του Ωδείου πιστεύοντας στην κοινωνική πολιτική που πρέπει να ασκεί η Κοινωφελής Επιχείρηση, συνεχίζει και φέτος να διατηρεί χαμηλά δίδακτρα και εύχεται σε όλα τα παιδιά καλό ξεκίνημα και καλή σχολική χρονιά!


 

Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΚΑΙ ΤΟ ΥΔΑΤΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ

Του Προέδρου της ΠΕΔ Θεσσαλίας και Δημάρχου Μουζακίου κ. Γεωργίου Κωτσού

Η περίοδος που διανύουμε είναι γεμάτη από σοβαρά προβλήματα που επηρεάζουν καθημερινά τη ζωή των συμπολιτών μας και καθορίζουν το μέλλον της χώρας μας. Μπροστά σε αυτά υπάρχουν θέματα που δυστυχώς περνάνε σε δεύτερη μοίρα, παρότι είναι ιδιαίτερα κρίσιμα όπως τα υδατικά προβλήματα της Θεσσαλίας, που έχουν σημαντική επίπτωση στον παραγωγικό και περιβαλλοντικό τομέα.
Βαδίζουμε ήδη στον 21ο μήνα διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ. Εκτιμούμε πως ο χρόνος αυτός ήταν αρκετός για να δώσει η «νέα» κυβέρνηση δείγματα στην αντιμετώπιση των σοβαρών υδατικών και περιβαλλοντικών προβλημάτων. Ας σημειωθεί επίσης ότι είναι η πρώτη φορά που μία κυβέρνηση διαθέτει ένα ολοκληρωμένο Σχέδιο για τη Διαχείριση των υδάτων της περιοχής μας. Το Σχέδιο αυτό είχε εκπονηθεί από το 2011 έως 2013 και μετά από πολύμηνη διαβούλευση με επιστήμονες, φορείς και πολίτες έγινε απόφαση της πολιτείας, έχοντας κατακτήσει συντριπτικές κυριολεκτικά πλειοψηφίες στα θεσμοθετημένα όργανα όπου συζητήθηκε (Περιφερειακά Συμβούλιο, Δημοτικά Συμβούλια, Επιμελητήρια κλπ).
Με ένα τόσο σημαντικό όπλο στη φαρέτρα της θα ανέμενε κανείς ότι η κυβέρνηση θα κινηθεί με γρήγορους ρυθμούς στην εφαρμογή των τεκμηριωμένων προτάσεων των Σχεδίων Διαχείρισης, μεριμνώντας για την ολοκλήρωση έργων που της παραδόθηκαν ημιτελή (Συκιά επί της λεκάνης Αχελώου, σήραγγα Πευκοφύτου κ.α.), να προγραμματίσει περιφερειακά έργα εντός της λεκάνης Πηνειού (Μουζάκι, Πύλη, Νεοχώρι, Ελασσόνα, Φάρσαλα με τους αντίστοιχους αγωγούς μεταφοράς) και να προωθήσει τις αντίστοιχες τεχνικές και οικονομοτεχνικές μελέτες, έτσι ώστε να βρίσκεται σε ετοιμότητα για την ένταξη αυτών των έργων σε προγράμματα χρηματοδότησης (ευρωπαϊκά, εθνικά, ειδικά χρηματοδοτικά «πακέτα» κ.ο.κ.).
Σημειωτέον ότι η κυβέρνηση έχει μαζί της συνολικά την Αυτοδιοίκηση της Θεσσαλίας και όλους τους φορείς, πανέτοιμους για συνεργασία και στήριξη των προσπαθειών της, κάτι που τονίσαμε ιδιαίτερα σε συναντήσεις με τους αρμόδιους Υπουργούς (π.χ. κ. Σκουρλέτη στο Υπουργείο Περιβάλλοντος, κ. Αποστόλου στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης κ.ο.κ.) υποβάλλοντας και πολυσέλιδα τεκμηριωμένα υπομνήματα.
Ας δούμε όμως ποιες είναι οι χαρακτηριστικές αντιδράσεις της κυβέρνησης μπροστά στην πραγματικότητα που περιγράψαμε :
α. Από την πρώτη περίοδο της διακυβέρνησής της, αποδοκίμασε τα Σχέδια Διαχείρισης επικαλούμενη την πρόβλεψη των Σχεδίων για συμπλήρωση των υδατικών αναγκών της Θεσσαλίας με 250 εκ. κυβικά μέτρα νερού ετησίως μέσω μεταφοράς από τον ταμιευτήρα Συκιάς επί του Αχελώου. Στη συνέχεια προκήρυξε διαγωνισμό για εκπόνηση νέων Σχεδίων, τα οποία δεν ανατέθηκαν προς το παρόν αλλά και όταν ανατεθούν εκτιμούμε ότι δεν θα έχουμε νέα υπουργική απόφαση νωρίτερα από δύο έως τρία χρόνια.
Με λίγα λόγια η κυβέρνηση αγνοεί τον ολοκληρωμένο προγραμματισμό που παρέλαβε, τον «κατεδαφίζει», αναζητεί νέο προγραμματισμό και ουσιαστικά αναλώνει την τετραετία της χωρίς καμία παρέμβαση σε έργα και δράσεις που θα μπορούσε να κάνει. Όλη της η «δημιουργικότητα» εξαντλείται στο πως θα πετύχουν το «μπλοκάρισμα» της Μεσοχώρας χωρίς επί πλέον πολιτικό κόστος και, κυρίως, πως θα εφεύρουν διαδικασίες ακύρωσης του ημιτελούς έργου της Συκιάς, σχετικά με το οποίο ο κος Σκουρλέτης εμφανίζεται να τον απασχολεί το θέμα ουσιαστικά της καθαίρεσης του έργου ή όπως δήλωσε ευσχήμως της «αποκατάστασης της περιοχής» (;). Και φυσικά το μεγάλο ερώτημα είναι και από που θα βρεθούν πόροι για κάτι τέτοιο (δες Καθημερινή 29/8/16). Την ίδια στιγμή ο αναπληρωτής του κου Σκουρλέτη, υπουργός κ. Τσιρώνης, πριν λίγες ημέρες ομολόγησε ότι «Το φράγμα (σημ. της Μεσοχώρας) ως υδροηλεκτρικό έργο… νομίζουμε πως δεν έχει κάποιο πρόβλημα περιβαλλοντικό». Το ίδιο, συμπληρώνουμε εμείς, ισχύει και για τη Συκιά, πάνω στην ίδια κοιλάδα του Αχελώου, με ανάλογο μέγεθος και χαρακτηριστικά. Τελικά τι τους εμποδίζει να το προχωρήσουν ;
β. Από την πρώτη περίοδο της διακυβέρνησης τους προτείναμε βελτίωση του θεσμικού πλαισίου για την Διαχείριση Υδάτων με τη δημιουργία ενός δημόσιου φορέα όπου θα συμμετέχουν, εκτός από τα Υπουργεία, όλοι οι χρήστες νερού του υδατικού διαμερίσματος, υπό την εποπτεία της Ειδικής Γραμματείας Υδάτων. Πρόκειται για αναγκαίο εκσυγχρονιστικό μοντέλο, που ευρύτατα συναντάται σε πολλές χώρες της Ε.Ε. Ελπίζαμε μάλιστα ότι η παρουσία ενός οικολόγου Υπουργού στον τομέα αυτό, του κ. Τσιρώνη, θα υποβοηθούσε αυτή την εξέλιξη. Δεν έγινε τίποτα και δυστυχώς συνεχίζεται η αγωνιώδης αναζήτηση νερού το καλοκαίρι κάθε χρόνο, τόσο με τα μικρά-πρόχειρα φράγματα (σημαντικού κόστους κατασκευής αλλά και καθαίρεσης, όταν τελειώνει η αρδευτική περίοδος, αλλά και με σημαντική βλάβη στο οικοσύστημα του Πηνειού και των παραποτάμων), όσο και με ενίσχυση νερών από τον Ταυρωπό που βοηθάει μεν αλλά δημιουργεί και τις γνωστές διενέξεις. Γενικά γινόμαστε κάθε φορά μάρτυρες μιας τριτοκοσμικής, πελατειακού τύπου, κατάστασης, την οποία η κυβέρνηση ανέχεται παίζοντας απλά το ρόλο του παρατηρητή.
γ. Προτείναμε στην κυβέρνηση (σημείωση : τα είχαμε προτείνει από την περίοδο που βρίσκονταν στην αντιπολίτευση) να κινηθούμε έστω στην κατεύ-θυνση συγκέντρωσης υδατικών πόρων εντός της λεκάνης Πηνειού, εφόσον δεν επιθυμούν μεταφορά από την γειτονική λεκάνη του Αχελώου. Τεκμηριωμένα τους προτείναμε να εργασθούμε στην ωρίμανση των περιφε-ρειακών έργων που προανέφερα με την εκπόνηση σχετικών μελετών για αναζήτηση χρηματοδότησης, όποτε αυτό θα είναι δυνατόν. Καμιά αντίδραση, καμιά ουσιαστική πρόοδος. Συνεχίζουμε να ακούμε γενικότητες για «μικρά» έργα, βιώσιμη ανάπτυξη κλπ χωρίς αντίκρισμα. Και όχι μόνο αυτό. Σε κάθε ευκαιρία προκαλούν τους φορείς και του πολίτες της Θεσσαλίας με το γνωστό μοτίβο «Είμαστε κατά της εκτροπής του Αχελώου». Αυτό μας είπε πριν λίγους μήνες ο κ. Σκουρλέτης, αυτό «διακήρυξε» πριν λίγες μέρες ο κ. Τσιρώνης. Δείτε τι είπε «…….η εκτροπή του Αχελώου δεν θα γίνει, άλλωστε θεωρούμε πως με σωστή εκμετάλλευση των υδάτινων πόρων της Θεσσαλίας όπως γινόταν και πάρα πολλά χρόνια, και με τις σύγχρονες τεχνολογίες μπορούμε να έχουμε πραγματικά μια φτηνή πηγή νερού για τους αγρότες της Θεσσαλίας και δεν χρειάζονται αυτά τα φαραωνικά έργα που να ξέρουν πως θα την πληρώσουν κάποτε. Το νερό θα είναι ακριβό αν γίνει εκτροπή. Δεν χρειάζεται εκτροπή». Και εμείς αναρωτιόμαστε : Τι είδους τακτική είναι αυτή ; Άραγε ο ρόλος μιας κυβέρνησης είναι να διαλαλεί με μορφή πυροτεχνήματος εκείνα που δεν θέλει ή μήπως θα έπρεπε να προτείνει και να εφαρμόζει συγκεκριμένες και τεκμηριωμένες πολιτικές ; Πότε επιτέλους θα ξεφύγουν από τους γνωστούς αφορισμούς για τον Αχελώο και πότε θα εργασθούν δημιουργικά και υπεύθυνα ολοκληρώνοντας ότι παρέλαβαν και σχεδιάζοντας τις (όποιες) νέες πολιτικές έργων και διαχείρισης υδάτων ; Την ίδια ώρα όμως που η κυβέρνηση αδρανεί ο υπόγειος υδροφορέας καταστρέφεται λόγω υπεραντλήσεων και ουσιαστικά έχει μετατραπεί σε «ταμιευτήρα» νερού για να καλύψει τις αρδευτικές ανάγκες, με υψηλότατο κόστος και τεράστιες περιβαλλοντικές επιπτώσεις. Και το οξύμωρο είναι πως εκείνοι που συνεχώς επικαλούνται την βιώσιμη ανάπτυξη και την προστασία του περιβάλλοντος παρακολουθούν αμήχανοι την καταστροφή του, αρνούμενοι να εφαρμόσουν τις προτάσεις που έχουν στα χέρια τους.
Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά έρχεται σήμερα η κυβέρνηση να εφαρμόσει την οδηγία 60/2000 της Ε.Ε. για την «ανάκτηση πόρου», δηλαδή νέα επιβάρυνση στο νερό σε όλους τους χρήστες, δίνοντας μάλιστα μια ελάχιστη προθεσμία για διαβούλευση του σχεδίου Νόμου που δημοσιεύτηκε.
Από όλα τα παραπάνω προκύπτει πως η διετία 2015-2016 θα αποτελέσει μια χαμένη διετία για την αντιμετώπιση του υδατικού προβλήματος στη Θεσσαλία. Παρόλα αυτά, από την πλευρά μας για μια ακόμη φορά θα διατυπώσουμε προτάσεις κάνοντας ταυτόχρονα έκκληση να μας ακούσουν και να κινηθούμε από κοινού, με δημιουργική διάθεση, για την επίλυση των προβλημάτων. Οι θέσεις μας είναι οι ακόλουθες :
1. Απορρίπτουμε τις ούτως ή άλλως ξεπερασμένες αντιπαραθέσεις με τα ηχηρά ΝΑΙ/ΟΧΙ στην εκτροπή του Αχελώου. Τέτοιου είδους εμμονές δεν οδηγούν πουθενά και δεν θα ήταν δυνατόν να συμβεί κάτι τέτοιο, δεδομένου ότι οι αντιθέσεις αυτού του τύπου ανάγονται στην δεκαετία του 80-90. Από δω και στο εξής τα Σχέδια Διαχείρισης, τα ισχύοντα αλλά και όποια νεώτερα εκπονηθούν, θα προσδιορίζουν με επιστημονική επάρκεια τις υδατικές ανάγκες (άρδευση, ύδρευση κλπ) και οι οποίες, είτε το αντιλαμβάνονται κάποιοι είτε όχι, πάντοτε θα ΥΠΕΡΒΑΙΝΟΥΝ τα διαθέσιμα νερά της λεκάνης Πηνειού, εκτός πια εάν περιοριστεί ακόμη περισσότερο η αρδευόμενη Γεωργία στο θεσσαλικό κάμπο. Είναι λοιπόν θέμα πολιτικής επιλογής σχετικά με την αγροτική παραγωγή, ποια και πόση επιθυμούμε και προφανώς δεν αποτελεί αντικείμενο διαμάχης για το περιβάλλον, την βιώσιμη ανάπτυξη και όλα εκείνα στα οποία συμφωνούμε.
Προτείνουμε λοιπόν για την εξασφάλιση των αναγκών μας να κινηθούμε συστηματικά για την συγκέντρωση και αξιοποίηση των υδάτων και προς τις δύο κατευθύνσεις που μας προσφέρονται, δηλαδή και στον ταμιευτήρα Συκιάς, που πρέπει να ολοκληρωθεί, αλλά και στα περιφερειακά έργα που προαναφέραμε «εντός» της λεκάνης Πηνειού. Τα Σχέδια Διαχείρισης, τα οποία ως γνωστόν καθώς 5-6 χρόνια, σύμφωνα με το νόμο, θα αναθεωρούνται, θα καθορίζουν κάθε φορά πως θα χρησιμοποιούνται τα συγκεντρωμένα νερά. Για παράδειγμα ο ταμιευτήρας Συκιάς είναι ούτως ή άλλως ένα έργο το οποίο θα λειτουργεί ως υδροηλεκτρικό για 12 μήνες το χρόνο, θα προσφέρει όμως τη δυνατότητα να συμπληρώνει για ένα τρίμηνο (περίοδος αρδεύσεων) κάποιες ανάγκες στη λεκάνη Πηνειού. Εάν στο μέλλον αυτό δεν θα κριθεί αναγκαίο (π.χ. επιβεβαιωθεί αυτό που ο κυβερνητικός χώρος ισχυρίζεται, ότι δηλαδή υπάρχει επάρκεια υδάτων στη λεκάνη Πηνειού) τότε η μεταφορά από τη Συκιά δεν θα πραγματοποιείται και το έργο θα παράγει αποκλειστικά ηλεκτρική ενέργεια, από την οποία άλλωστε και θα αποσβεσθεί. Με άλλα λόγια τα έργα ταμίευσης είναι αναγκαία, πρέπει να ολοκληρωθούν τα παλιά και να κατασκευασθούν και νέα, εγκαταλείποντας εμμονές, ιδεοληψίες και «πείσματα» του παρελθόντος. Τα έργα αυτά θα αποτελούν πολύτιμα εργαλεία για τους διαχειριστές υδάτων στα επόμενα τουλάχιστον εκατό χρόνια, κατά τη διάρκεια των οποίων είναι αδύνατον από σήμερα να προσδιορίσουμε ακριβώς τις ανάγκες που θα υπάρχουν στο μέλλον. Συνεπώς, κανένα έργο από μόνο του δεν αποτελεί πανάκεια, όμως τίποτε δεν καθαιρούμε (και κυρίως αυτά για τα οποία δαπανήθηκαν εκατοντάδες εκατομμύρια ΕΥΡΩ πολύτιμων εθνικών πόρων), όλα είναι χρήσιμα και όλα πρέπει να αξιοποιηθούν.
2. Για τη Μεσοχώρα χρειάστηκαν δυστυχώς πολλά χρόνια στο ΣΥΡΙΖΑ για να αντιληφθούν ότι πρέπει να λειτουργήσει. Το παρακολουθούμε στενά και αναμένουμε, έτοιμοι να συμβάλλουμε σε ότι απαιτηθεί.
3. Τον φορέα διαχείρισης, όπως προαναφέραμε, τον θεωρούμε σημαντικό βήμα εκσυγχρονισμού και τις προτάσεις μας έχουμε επανειλημμένα αναδείξει. Περιμένουμε την ανταπόκριση των κυβερνητικών παραγόντων για να συνεργαστούμε.
Όλοι τελικά θα κριθούμε από αυτήν ακριβώς τη διάθεση διαβούλευσης και συνεργασίας με στόχο χειροπιαστά αποτελέσματα που τόσο έχουμε ανάγκη, ειδικά τώρα στις δύσκολες εποχές που περνάει ο τόπος μας.

Γεώργιος Κωτσός – Πρόεδρος Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Θεσσαλίας
Δήμαρχος Μουζακίου