Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΚΑΙ ΤΟ ΥΔΑΤΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ

Του Προέδρου της ΠΕΔ Θεσσαλίας και Δημάρχου Μουζακίου κ. Γεωργίου Κωτσού

Η περίοδος που διανύουμε είναι γεμάτη από σοβαρά προβλήματα που επηρεάζουν καθημερινά τη ζωή των συμπολιτών μας και καθορίζουν το μέλλον της χώρας μας. Μπροστά σε αυτά υπάρχουν θέματα που δυστυχώς περνάνε σε δεύτερη μοίρα, παρότι είναι ιδιαίτερα κρίσιμα όπως τα υδατικά προβλήματα της Θεσσαλίας, που έχουν σημαντική επίπτωση στον παραγωγικό και περιβαλλοντικό τομέα.
Βαδίζουμε ήδη στον 21ο μήνα διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ. Εκτιμούμε πως ο χρόνος αυτός ήταν αρκετός για να δώσει η «νέα» κυβέρνηση δείγματα στην αντιμετώπιση των σοβαρών υδατικών και περιβαλλοντικών προβλημάτων. Ας σημειωθεί επίσης ότι είναι η πρώτη φορά που μία κυβέρνηση διαθέτει ένα ολοκληρωμένο Σχέδιο για τη Διαχείριση των υδάτων της περιοχής μας. Το Σχέδιο αυτό είχε εκπονηθεί από το 2011 έως 2013 και μετά από πολύμηνη διαβούλευση με επιστήμονες, φορείς και πολίτες έγινε απόφαση της πολιτείας, έχοντας κατακτήσει συντριπτικές κυριολεκτικά πλειοψηφίες στα θεσμοθετημένα όργανα όπου συζητήθηκε (Περιφερειακά Συμβούλιο, Δημοτικά Συμβούλια, Επιμελητήρια κλπ).
Με ένα τόσο σημαντικό όπλο στη φαρέτρα της θα ανέμενε κανείς ότι η κυβέρνηση θα κινηθεί με γρήγορους ρυθμούς στην εφαρμογή των τεκμηριωμένων προτάσεων των Σχεδίων Διαχείρισης, μεριμνώντας για την ολοκλήρωση έργων που της παραδόθηκαν ημιτελή (Συκιά επί της λεκάνης Αχελώου, σήραγγα Πευκοφύτου κ.α.), να προγραμματίσει περιφερειακά έργα εντός της λεκάνης Πηνειού (Μουζάκι, Πύλη, Νεοχώρι, Ελασσόνα, Φάρσαλα με τους αντίστοιχους αγωγούς μεταφοράς) και να προωθήσει τις αντίστοιχες τεχνικές και οικονομοτεχνικές μελέτες, έτσι ώστε να βρίσκεται σε ετοιμότητα για την ένταξη αυτών των έργων σε προγράμματα χρηματοδότησης (ευρωπαϊκά, εθνικά, ειδικά χρηματοδοτικά «πακέτα» κ.ο.κ.).
Σημειωτέον ότι η κυβέρνηση έχει μαζί της συνολικά την Αυτοδιοίκηση της Θεσσαλίας και όλους τους φορείς, πανέτοιμους για συνεργασία και στήριξη των προσπαθειών της, κάτι που τονίσαμε ιδιαίτερα σε συναντήσεις με τους αρμόδιους Υπουργούς (π.χ. κ. Σκουρλέτη στο Υπουργείο Περιβάλλοντος, κ. Αποστόλου στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης κ.ο.κ.) υποβάλλοντας και πολυσέλιδα τεκμηριωμένα υπομνήματα.
Ας δούμε όμως ποιες είναι οι χαρακτηριστικές αντιδράσεις της κυβέρνησης μπροστά στην πραγματικότητα που περιγράψαμε :
α. Από την πρώτη περίοδο της διακυβέρνησής της, αποδοκίμασε τα Σχέδια Διαχείρισης επικαλούμενη την πρόβλεψη των Σχεδίων για συμπλήρωση των υδατικών αναγκών της Θεσσαλίας με 250 εκ. κυβικά μέτρα νερού ετησίως μέσω μεταφοράς από τον ταμιευτήρα Συκιάς επί του Αχελώου. Στη συνέχεια προκήρυξε διαγωνισμό για εκπόνηση νέων Σχεδίων, τα οποία δεν ανατέθηκαν προς το παρόν αλλά και όταν ανατεθούν εκτιμούμε ότι δεν θα έχουμε νέα υπουργική απόφαση νωρίτερα από δύο έως τρία χρόνια.
Με λίγα λόγια η κυβέρνηση αγνοεί τον ολοκληρωμένο προγραμματισμό που παρέλαβε, τον «κατεδαφίζει», αναζητεί νέο προγραμματισμό και ουσιαστικά αναλώνει την τετραετία της χωρίς καμία παρέμβαση σε έργα και δράσεις που θα μπορούσε να κάνει. Όλη της η «δημιουργικότητα» εξαντλείται στο πως θα πετύχουν το «μπλοκάρισμα» της Μεσοχώρας χωρίς επί πλέον πολιτικό κόστος και, κυρίως, πως θα εφεύρουν διαδικασίες ακύρωσης του ημιτελούς έργου της Συκιάς, σχετικά με το οποίο ο κος Σκουρλέτης εμφανίζεται να τον απασχολεί το θέμα ουσιαστικά της καθαίρεσης του έργου ή όπως δήλωσε ευσχήμως της «αποκατάστασης της περιοχής» (;). Και φυσικά το μεγάλο ερώτημα είναι και από που θα βρεθούν πόροι για κάτι τέτοιο (δες Καθημερινή 29/8/16). Την ίδια στιγμή ο αναπληρωτής του κου Σκουρλέτη, υπουργός κ. Τσιρώνης, πριν λίγες ημέρες ομολόγησε ότι «Το φράγμα (σημ. της Μεσοχώρας) ως υδροηλεκτρικό έργο… νομίζουμε πως δεν έχει κάποιο πρόβλημα περιβαλλοντικό». Το ίδιο, συμπληρώνουμε εμείς, ισχύει και για τη Συκιά, πάνω στην ίδια κοιλάδα του Αχελώου, με ανάλογο μέγεθος και χαρακτηριστικά. Τελικά τι τους εμποδίζει να το προχωρήσουν ;
β. Από την πρώτη περίοδο της διακυβέρνησης τους προτείναμε βελτίωση του θεσμικού πλαισίου για την Διαχείριση Υδάτων με τη δημιουργία ενός δημόσιου φορέα όπου θα συμμετέχουν, εκτός από τα Υπουργεία, όλοι οι χρήστες νερού του υδατικού διαμερίσματος, υπό την εποπτεία της Ειδικής Γραμματείας Υδάτων. Πρόκειται για αναγκαίο εκσυγχρονιστικό μοντέλο, που ευρύτατα συναντάται σε πολλές χώρες της Ε.Ε. Ελπίζαμε μάλιστα ότι η παρουσία ενός οικολόγου Υπουργού στον τομέα αυτό, του κ. Τσιρώνη, θα υποβοηθούσε αυτή την εξέλιξη. Δεν έγινε τίποτα και δυστυχώς συνεχίζεται η αγωνιώδης αναζήτηση νερού το καλοκαίρι κάθε χρόνο, τόσο με τα μικρά-πρόχειρα φράγματα (σημαντικού κόστους κατασκευής αλλά και καθαίρεσης, όταν τελειώνει η αρδευτική περίοδος, αλλά και με σημαντική βλάβη στο οικοσύστημα του Πηνειού και των παραποτάμων), όσο και με ενίσχυση νερών από τον Ταυρωπό που βοηθάει μεν αλλά δημιουργεί και τις γνωστές διενέξεις. Γενικά γινόμαστε κάθε φορά μάρτυρες μιας τριτοκοσμικής, πελατειακού τύπου, κατάστασης, την οποία η κυβέρνηση ανέχεται παίζοντας απλά το ρόλο του παρατηρητή.
γ. Προτείναμε στην κυβέρνηση (σημείωση : τα είχαμε προτείνει από την περίοδο που βρίσκονταν στην αντιπολίτευση) να κινηθούμε έστω στην κατεύ-θυνση συγκέντρωσης υδατικών πόρων εντός της λεκάνης Πηνειού, εφόσον δεν επιθυμούν μεταφορά από την γειτονική λεκάνη του Αχελώου. Τεκμηριωμένα τους προτείναμε να εργασθούμε στην ωρίμανση των περιφε-ρειακών έργων που προανέφερα με την εκπόνηση σχετικών μελετών για αναζήτηση χρηματοδότησης, όποτε αυτό θα είναι δυνατόν. Καμιά αντίδραση, καμιά ουσιαστική πρόοδος. Συνεχίζουμε να ακούμε γενικότητες για «μικρά» έργα, βιώσιμη ανάπτυξη κλπ χωρίς αντίκρισμα. Και όχι μόνο αυτό. Σε κάθε ευκαιρία προκαλούν τους φορείς και του πολίτες της Θεσσαλίας με το γνωστό μοτίβο «Είμαστε κατά της εκτροπής του Αχελώου». Αυτό μας είπε πριν λίγους μήνες ο κ. Σκουρλέτης, αυτό «διακήρυξε» πριν λίγες μέρες ο κ. Τσιρώνης. Δείτε τι είπε «…….η εκτροπή του Αχελώου δεν θα γίνει, άλλωστε θεωρούμε πως με σωστή εκμετάλλευση των υδάτινων πόρων της Θεσσαλίας όπως γινόταν και πάρα πολλά χρόνια, και με τις σύγχρονες τεχνολογίες μπορούμε να έχουμε πραγματικά μια φτηνή πηγή νερού για τους αγρότες της Θεσσαλίας και δεν χρειάζονται αυτά τα φαραωνικά έργα που να ξέρουν πως θα την πληρώσουν κάποτε. Το νερό θα είναι ακριβό αν γίνει εκτροπή. Δεν χρειάζεται εκτροπή». Και εμείς αναρωτιόμαστε : Τι είδους τακτική είναι αυτή ; Άραγε ο ρόλος μιας κυβέρνησης είναι να διαλαλεί με μορφή πυροτεχνήματος εκείνα που δεν θέλει ή μήπως θα έπρεπε να προτείνει και να εφαρμόζει συγκεκριμένες και τεκμηριωμένες πολιτικές ; Πότε επιτέλους θα ξεφύγουν από τους γνωστούς αφορισμούς για τον Αχελώο και πότε θα εργασθούν δημιουργικά και υπεύθυνα ολοκληρώνοντας ότι παρέλαβαν και σχεδιάζοντας τις (όποιες) νέες πολιτικές έργων και διαχείρισης υδάτων ; Την ίδια ώρα όμως που η κυβέρνηση αδρανεί ο υπόγειος υδροφορέας καταστρέφεται λόγω υπεραντλήσεων και ουσιαστικά έχει μετατραπεί σε «ταμιευτήρα» νερού για να καλύψει τις αρδευτικές ανάγκες, με υψηλότατο κόστος και τεράστιες περιβαλλοντικές επιπτώσεις. Και το οξύμωρο είναι πως εκείνοι που συνεχώς επικαλούνται την βιώσιμη ανάπτυξη και την προστασία του περιβάλλοντος παρακολουθούν αμήχανοι την καταστροφή του, αρνούμενοι να εφαρμόσουν τις προτάσεις που έχουν στα χέρια τους.
Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά έρχεται σήμερα η κυβέρνηση να εφαρμόσει την οδηγία 60/2000 της Ε.Ε. για την «ανάκτηση πόρου», δηλαδή νέα επιβάρυνση στο νερό σε όλους τους χρήστες, δίνοντας μάλιστα μια ελάχιστη προθεσμία για διαβούλευση του σχεδίου Νόμου που δημοσιεύτηκε.
Από όλα τα παραπάνω προκύπτει πως η διετία 2015-2016 θα αποτελέσει μια χαμένη διετία για την αντιμετώπιση του υδατικού προβλήματος στη Θεσσαλία. Παρόλα αυτά, από την πλευρά μας για μια ακόμη φορά θα διατυπώσουμε προτάσεις κάνοντας ταυτόχρονα έκκληση να μας ακούσουν και να κινηθούμε από κοινού, με δημιουργική διάθεση, για την επίλυση των προβλημάτων. Οι θέσεις μας είναι οι ακόλουθες :
1. Απορρίπτουμε τις ούτως ή άλλως ξεπερασμένες αντιπαραθέσεις με τα ηχηρά ΝΑΙ/ΟΧΙ στην εκτροπή του Αχελώου. Τέτοιου είδους εμμονές δεν οδηγούν πουθενά και δεν θα ήταν δυνατόν να συμβεί κάτι τέτοιο, δεδομένου ότι οι αντιθέσεις αυτού του τύπου ανάγονται στην δεκαετία του 80-90. Από δω και στο εξής τα Σχέδια Διαχείρισης, τα ισχύοντα αλλά και όποια νεώτερα εκπονηθούν, θα προσδιορίζουν με επιστημονική επάρκεια τις υδατικές ανάγκες (άρδευση, ύδρευση κλπ) και οι οποίες, είτε το αντιλαμβάνονται κάποιοι είτε όχι, πάντοτε θα ΥΠΕΡΒΑΙΝΟΥΝ τα διαθέσιμα νερά της λεκάνης Πηνειού, εκτός πια εάν περιοριστεί ακόμη περισσότερο η αρδευόμενη Γεωργία στο θεσσαλικό κάμπο. Είναι λοιπόν θέμα πολιτικής επιλογής σχετικά με την αγροτική παραγωγή, ποια και πόση επιθυμούμε και προφανώς δεν αποτελεί αντικείμενο διαμάχης για το περιβάλλον, την βιώσιμη ανάπτυξη και όλα εκείνα στα οποία συμφωνούμε.
Προτείνουμε λοιπόν για την εξασφάλιση των αναγκών μας να κινηθούμε συστηματικά για την συγκέντρωση και αξιοποίηση των υδάτων και προς τις δύο κατευθύνσεις που μας προσφέρονται, δηλαδή και στον ταμιευτήρα Συκιάς, που πρέπει να ολοκληρωθεί, αλλά και στα περιφερειακά έργα που προαναφέραμε «εντός» της λεκάνης Πηνειού. Τα Σχέδια Διαχείρισης, τα οποία ως γνωστόν καθώς 5-6 χρόνια, σύμφωνα με το νόμο, θα αναθεωρούνται, θα καθορίζουν κάθε φορά πως θα χρησιμοποιούνται τα συγκεντρωμένα νερά. Για παράδειγμα ο ταμιευτήρας Συκιάς είναι ούτως ή άλλως ένα έργο το οποίο θα λειτουργεί ως υδροηλεκτρικό για 12 μήνες το χρόνο, θα προσφέρει όμως τη δυνατότητα να συμπληρώνει για ένα τρίμηνο (περίοδος αρδεύσεων) κάποιες ανάγκες στη λεκάνη Πηνειού. Εάν στο μέλλον αυτό δεν θα κριθεί αναγκαίο (π.χ. επιβεβαιωθεί αυτό που ο κυβερνητικός χώρος ισχυρίζεται, ότι δηλαδή υπάρχει επάρκεια υδάτων στη λεκάνη Πηνειού) τότε η μεταφορά από τη Συκιά δεν θα πραγματοποιείται και το έργο θα παράγει αποκλειστικά ηλεκτρική ενέργεια, από την οποία άλλωστε και θα αποσβεσθεί. Με άλλα λόγια τα έργα ταμίευσης είναι αναγκαία, πρέπει να ολοκληρωθούν τα παλιά και να κατασκευασθούν και νέα, εγκαταλείποντας εμμονές, ιδεοληψίες και «πείσματα» του παρελθόντος. Τα έργα αυτά θα αποτελούν πολύτιμα εργαλεία για τους διαχειριστές υδάτων στα επόμενα τουλάχιστον εκατό χρόνια, κατά τη διάρκεια των οποίων είναι αδύνατον από σήμερα να προσδιορίσουμε ακριβώς τις ανάγκες που θα υπάρχουν στο μέλλον. Συνεπώς, κανένα έργο από μόνο του δεν αποτελεί πανάκεια, όμως τίποτε δεν καθαιρούμε (και κυρίως αυτά για τα οποία δαπανήθηκαν εκατοντάδες εκατομμύρια ΕΥΡΩ πολύτιμων εθνικών πόρων), όλα είναι χρήσιμα και όλα πρέπει να αξιοποιηθούν.
2. Για τη Μεσοχώρα χρειάστηκαν δυστυχώς πολλά χρόνια στο ΣΥΡΙΖΑ για να αντιληφθούν ότι πρέπει να λειτουργήσει. Το παρακολουθούμε στενά και αναμένουμε, έτοιμοι να συμβάλλουμε σε ότι απαιτηθεί.
3. Τον φορέα διαχείρισης, όπως προαναφέραμε, τον θεωρούμε σημαντικό βήμα εκσυγχρονισμού και τις προτάσεις μας έχουμε επανειλημμένα αναδείξει. Περιμένουμε την ανταπόκριση των κυβερνητικών παραγόντων για να συνεργαστούμε.
Όλοι τελικά θα κριθούμε από αυτήν ακριβώς τη διάθεση διαβούλευσης και συνεργασίας με στόχο χειροπιαστά αποτελέσματα που τόσο έχουμε ανάγκη, ειδικά τώρα στις δύσκολες εποχές που περνάει ο τόπος μας.

Γεώργιος Κωτσός – Πρόεδρος Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Θεσσαλίας
Δήμαρχος Μουζακίου

Τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Αποστόλου συνάντησε ο Πρόεδρος της ΠΕΔ Θεσσαλίας και Δήμαρχος Μουζακίου κ. Κωτσός σε συνεργασία με τον πρόεδρο της ΕΘΕΜ κ. Καλλέ

Τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Αποστόλου συνάντησε ο Πρόεδρος της ΠΕΔ Θεσσαλίας και Δήμαρχος Μουζακίου κ. Κωτσός σε συνεργασία με τον πρόεδρο της ΕΘΕΜ κ. Καλλέ και συζήτησαν μαζί του κρίσιμα ζητήματα για την Θεσσαλία όπως είναι ο Αχελώος, τα Φράγματα στη Λεκάνη απορροής του Πηνειού και η διαχείριση τη υδατικών πόρων στη Θεσσαλία.

Οι κ.κ. Κωτσός και Καλλές επέδωσαν στον Υπουργό το παρακάτω υπόμνημα:

Η βασική μας θέση είναι ότι για τη Θεσσαλία απόλυτη προτεραιότητα αποτελεί η αποκατάσταση (ποσοτικά και ποιοτικά) των υπόγειων υδάτων της. Η τοπική Γεωργία - στο μεγαλύτερο μέρος της - εκμεταλλεύθηκε ληστρικά και εξάντλησε τους υπόγειους υδροφορείς, καθώς χρησιμοποιείται (με την ανοχή των αρμοδίων), σαν ένας υπόγειος «ταμιευτήρας», έστω και εάν τα περισσότερα αντλούμενα νερά προέρχονται πλέον από τα μη ανανεώσιμα αποθέματά του.

Εξίσου σημαντική για την Θεσσαλία είναι και η συνεχής προστασία από την εκτεταμένη πάσης φύσεως ρύπανση, αλλά και η βελτίωση της ποιότητας των επιφανειακών νερών (ποταμών όπως ο Πηνειός, κ.α.).

Το κυρίαρχο λοιπόν ζήτημα της προστασίας των υπόγειων υδροφορέων της Θεσσαλίας, συνδέεται αντικειμενικά με όλα τα θέματα που κατά καιρούς έρχονται στην επικαιρότητα (και φυσικά και αυτό της ενίσχυσης του υδατικού ισοζυγίου με μεταφορά υδάτων από την ΛΑΠ Αχελώου).

· Τα υπόγεια και επιφανειακά υδατικά συστήματα βρίσκονται σε καθεστώς υπερεκ-μετάλλευσης.

· Για την ανάκαμψη των υδροφόρων χρειάζονται 300 εκατ. μ3/έτος και περίπου 50 – 60 έτη για την σταδιακή επίτευξη των περιβαλλοντικών στόχων της οδηγίας, της οποίας η μείωση των αντλήσεων και η κάλυψη του ελλείματος στη λεκάνη, αποτελούν βασική επιταγή.

· Τα ο 82% των επιφανειακών υδάτινων σωμάτων βρίσκεται σε κατώτερη της καλής οικολογική κατάσταση.

· Ως βασικές παραμέτρους στην επιλογή των διαφόρων σεναρίων κρίθηκαν οι εξής :

Ι. Μείωση της αρδευτικής κατανάλωσης ανά στρέμμα.

ΙΙ. Υλοποίηση έργων ταμίευσης χειμερινών απορροών.

ΙΙΙ. Μεταφορά νερού από τον Αχελώο.

ΙV. Μείωση των αρδευομένων εκτάσεων στη Θεσσαλία.

1. Σύμφωνα με τις δικές μας απόψεις μας, τα μεγέθη των αρδευτικών αναγκών, όπως τα γνωρίζουμε και όπως τα επικαιροποίησαν τα σ.δ., καθιστούν πραγματικά χωρίς νόημα τις γνωστές ανερμάτιστες απόψεις ότι δήθεν με το μείγμα των καλλιεργειών (π.χ. λιγότερο βαμβάκι) μπορεί να επιφέρει σημαντικές αλλαγές στο υδατικό ισοζύγιο. Ας σημειωθεί ότι η διάρκεια ζωής των έργων επιφανειακής ταμίευσης, ανέρχεται σε πολλές δεκαετίες, ίσως και πάνω από 100 χρόνια. Με αυτό το δεδομένο προφανώς κανείς δεν μπορεί να προγραμματίσει τις καλλιέργειες που θα υπάρξουν για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα. Σε ότι αφορά στην άποψη για κάλυψη των αναγκών της ΛΑΠ Πηνειού με μικρά φράγματα κρίνεται ότι βρίσκεται εκτός κάθε πραγματικότητας.

2. Οι υδρεύσεις των θεσσαλικών πόλεων και οικισμών που κατά κύριο λόγο εξασφαλίζονται από υπόγεια νερά, θα μπορούσαν και αυτές πλέον να περάσουν σε μία νέα περίοδο φυσιολογικής τροφοδοσίας από επιφανειακές ταμιεύσεις, με κατά κανόνα πιο υγιεινό νερό, περιορισμένη ενεργειακή επιβάρυνση και προφανώς μικρότερο κόστος.

3. Ο επανεμπλουτισμός του υπόγειου υδροφορέα με μέρος επιφανειακών νερών που θα συγκεντρώνονται σε ταμιευτήρες, με τα οποία σταδιακά θα μπορούσαν (π.χ. μέσω του Πηνειού ή με έργα τεχνητού εμπλουτισμού) να επαναφέρουν τα υπόγεια νερά σε φυσιολογική λειτουργία.

4. Σε ότι αφορά την εξοικονόμηση νερού δεν υπάρχει αμφιβολία ότι ο τομέας αυτός είναι ένας από τους σημαντικότερους πυλώνες της μεταρρύθμισης που επιχειρείται με τα Σ.Δ. Ασφαλώς και αφορά τους αγρότες μας, οι οποίοι πρέπει να αλλάξουν συνήθειες και νοοτροπίες πολλών ετών. Ήδη αυτό έχει αρχίσει να γίνεται σταδιακά εδώ και χρόνια στη Θεσσαλία, τόσο επειδή οι αγρότες έχουν εκσυγχρονίσει τα αρδευτικά τους συστήματα, όσο και επειδή οι συνθήκες παραγωγής αλλά συχνά και η έλλειψη νερού τους επέβαλλαν να είναι πιο προσεκτικοί και πιο ευαισθητοποιημένοι στην οικονομία νερού.

Όμως για όλα αυτά, τις βασικές επιλογές και τους κανόνες οφείλει να θέτει η Πολιτεία, στη βάση μιας μακροπρόθεσμης πολιτικής.

Πιο αναλυτικά, μία συνεπής πολιτική προς την κατεύθυνση εξοικονόμησης νερού, πρέπει να προβλέπει συγκεκριμένα μέτρα & πόρους. Για να στοχεύσουμε στα επόμενα 10, 20 ή 30 χρόνια στον εκσυγχρονισμό των αρδευτικών συστημάτων με στάγδην άρδευση, μικροαρδεύσεις ή άλλες εξελιγμένες μεθόδους, πρέπει να υπάρξουν κίνητρα και επενδύσεις (δημόσιες και ιδιωτικές) με χρηματοδότηση είτε από ευρωπαϊκούς πόρους είτε από την δημιουργία π.χ. ενός «πράσινου Ταμείου» με σκοπό την προστασία των υδατικών πόρων.

5. Οι προτάσεις μας :

· Εκπόνηση ολοκληρωμένου σχεδίου (master plan) για μεγιστοποίηση των διαθέσιμων υδατικών πόρων της ΛΑΠ Πηνειού και αποκατάσταση της υπερεκμετάλλευσης υπογειών και επιφανειακών υδάτων.

· Ωρίμανση των μελετών (όπου υπάρχουν) των βασικών ταμιευτήρων και εκπόνηση νέων όπου δεν υπάρχουν, με στόχο την αναγκαία ετοιμότητα για την αξιοποίηση χρηματοδοτικών εργαλείων στο άμεσο και απώτερο μέλλον.

· Έργα : Τα έργα που προτείνουμε (Μουζάκι, Πύλη, Νεοχωρίτης Τρικάλων, Ελασσόνα, Ενιπέας-Φάρσαλα/Αλμυρός και άλλα μικρότερα) ποικίλουν ως προς τα χαρακτηριστικά τους. Ειδικότερα : Μουζάκι και Πύλη έχουν την δυνατότητα σημαντικής παραγωγής ενέργειας και επιπλέον την αρδευτική, υδρευτική, τουριστική και αντιπλημμυρική διάσταση. Αντίστοιχα ο Νεοχωρίτης και η Ελασσόνα αναμένεται να επιλύσουν κυρίως θέματα ύδρευσης μεγάλων οικισμών (περιοχές Λάρισας και Τρικάλων) καθώς και κάλυψη αρδευτικών αναγκών. Τέλος στην πιο υποβαθμισμένη περιβαλλοντικά και υδατικά περιοχή της ΝΑ Θεσσαλίας (Φάρσαλα-Αλμυρός) ο ταμιευτήρας επί του Ενιπέα ποταμού θα έχει μέγιστη αντιπλημμυρική, περιβαλλοντική, υδρευτική και αρδευτική σημασία.

Τα παραπάνω έργα δεν επιλύουν το τεράστιο υδατικό πρόβλημα της Θεσσαλίας, όμως, επειδή καλύπτουν ανάγκες σε συγκεκριμένες περιοχές τις οποίες ούτως ή άλλως δεν αναμένεται να καλύψει η μεταφορά οποιασδήποτε ποσότητας από τον Αχελώο, θα συμβάλλουν αποφασιστικά στην αντιμετώπιση των πιέσεων που δέχεται το υδατικό ισοζύγιο της λεκάνης.

· Φορέας Διαχείρισης. Όλοι σήμερα αποδέχονται ότι τα Σχέδια Διαχείρισης αποτελούν ένα θετικό πρώτο βήμα εκσυγχρονισμού του θεσμικού πλαισίου για τα νερά. Κρίνουμε όμως πως δεν αρκούν από μόνα τους να επιφέρουν ανατροπές στον τρόπο διαχείρισης των νερών που σήμερα βιώνουμε. Ως πολιτικός στόχος, ως επόμενο βήμα, θα πρέπει κατά την άποψή μας να τεθεί, η δημιουργία ενός ενιαίου φορέα διαχείρισης με εκτελεστικές αρμοδιότητες και συμμετοχή των χρηστών (αυτοδιοίκηση-ύδρευση, αγρότες, ενέργεια, βιομηχανία, κ.λ.π.) που επί τόσα χρόνια προβάλλουμε και απαιτούμε χωρίς αποτέλεσμα. Ένας τέτοιος φορέας, ενιαίος και με την συμμετοχή των χρηστών των υδάτων της ΛΑΠ, θα μπορούσε να συμβάλλει στην ανεπαρκέστατη έως ανύπαρκτη παρακολούθηση της εφαρμογής των σ.δ., τα οποία για την ώρα επί της ουσίας παραμένουν «κενό γράμμα». Συνοπτικά, ο ενιαίος φορέας διαχείρισης ΛΑΠ αποτελεί την ολοκλήρωση του εκσυγχρονισμού του Ελληνικού θεσμικού πλαισίου για τα νερά που άρχισε με την ψήφιση του Ν.1739/87 (έστω και εάν ουσιαστικά δεν εφαρμόστηκε) και συνεχίστηκε με την ενσωμάτωση στο ελληνικό δίκαιο της οδηγίας 60/2000 της Ε.Ε.

Μετά τη συνάντηση τόσο ο κ. Κωτσός όσο και ο κ. Καλλές εξέφρασαν την ικανοποίησή τους για το άριστο κλίμα της συνάντησης και κυρίως για την ταύτιση των απόψεων αναφορικά με το ζήτημα του Αχελώου, αλλά και για την αντιμετώπιση του θερμού ζητήματος της διαχείρισης των υδατικών πόρων στη λεκάνη απορροής του Πηνειού.

 

Αίτηση για το Κέντρο Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών του Δήμου Μουζακίου

Παρακαλούνται οι μητέρες παιδιών ηλικίας 5 έως 12 ετών να προσέλθουν στα γραφεία της ΔΗΚΕΔΗΜ, Καραϊσκακη 1, στο Δημαρχείο Μουζακίου, να υποβάλλουν ηλεκτρονική αίτηση για το Κέντρο Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών του Δήμου Μουζακίου. Δικαίωμα συμμετοχής έχουν οι κάτωθι μητέρες :

· Εργαζόμενες με ΙΚΑ πλην δημοσίου τομέα.

· Άνεργες

· Αυτοαπασχολούμενες- ελεύθερες επαγγελματίες.

· Απασχολούμενες στον αγροτικό τομέα.

 

Απαιτούμενα δικαιολογητικά:

1) Αστυνομική ταυτότητα ή διαβατήριο

2) Πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης

3) Εκκαθαριστικό σημείωμα για το φορολογικό έτος 2015.

4) Βεβαίωση εργοδότη αν είναι μισθωτή και αναγγελία σύμβασης ή πίνακα προσωπικού της επιχείρησης ή σύμβαση.

5) Κάρτα ανεργίας και βεβαίωση εξατομικευμένης παρέμβασης από τον ΟΑΕΔ. (άνεργες μητέρες).

6) Αντίγραφο της δήλωσης έναρξης επιτηδεύματος από τη ΔΟΥ, βεβαίωση ασφαλιστικού φορέα (ΟΑΕΕ)ότι έχουν καταβληθεί οι εισφορές και υπεύθυνη δήλωση. (Αυτοαπασχολούμενες- ελεύθερες επαγγελματίες).

7) Βεβαίωση ασφαλίσεως από τον ΟΓΑ (Αγρότισσες).

 

Περισσότερες πληροφορίες από την υπάλληλο κ.Κοτρώτσιου Ελένη στο τηλ:2445350137 καθημερινά, εργάσιμες ώρες, στο ισόγειο στο Δημαρχείο Μουζακίου στο γραφείο της ΔΗ.Κ.Ε.ΔΗ.Μ. Αιτήσεις από 12/7/2016 έως 27/07/2016.

 

 

Το γραφείο τύπου της ΔΗ.Κ.Ε.ΔΗ.Μ.

 

Ιδρύεται τομέας ΕΚΑΒ στο Μουζάκι

«Μεγάλη επιτυχία για το Δήμο μας» δηλώνει ο Δήμαρχος κ. Κωτσός

Με απόφασή του το Δ.Σ. του ΕΚΑΒ Αθηνών ενέκρινε την ίδρυση και λειτουργία τομέα ΕΚΑΒ στο Μουζάκι, ικανοποιώντας ένα πάγιο αίτημα της τοπικής κοινωνίας Μουζακίου και όμορων δήμων.

Η λειτουργία του ΕΚΑΒ θα καλύψει ένα μεγάλο κενό που υπήρχε στην περιοχή αναφορικά με την άμεση διακομιδή των περιστατικών που το έχουν ανάγκη, δημιουργώντας ταυτόχρονα μεγαλύτερο αίσθημα ασφάλειας στους κατοίκους.

«Θέλω να εκφράσω τη μεγάλη μου ικανοποίηση που ένα χρόνιο αίτημα της περιοχής μας βρίσκει ανταπόκριση και λύση, μέσω της απόφασης του Δ.Σ. του ΕΚΑΒ να δημιουργηθεί αντίστοιχος τομέας στο Μουζάκι. Η συμβολή του Διευθυντή του ΕΚΑΒ Θεσσαλίας κ. Παπαγγελή είναι καθοριστική σ’ αυτή τη θετική εξέλιξη και να είναι σίγουρος τόσο αυτός όσο και το Δ.Σ. του ΕΚΑΒ Αθηνών πως η προσφορά τους στην κοινωνία του Μουζακίου είναι πολύ μεγάλη και θα τους αναγνωρίζεται διαρκώς. Επίσης σημαντική ήταν η συνεισφορά του Αντιπροέδρου του ΕΚΑΒ Αθηνών κ. Μυλωνά ο οποίος υποστήριξε με θέρμη τη δημιουργία του τομέα ΕΚΑΒ στο Μουζάκι» δήλωσε ο Δήμαρχος Μουζακίου κ. Κωτσός

Παρόχθια συστήματα άρδευσης εγκατέστησε στην Κρανιά ο Δήμος Μουζακίου

Στην εγκατάσταση παρόχθιων συστημάτων άρδευσης προχώρησε ο Δήμος Μουζακίου στο αγρόκτημα της Κρανιάς με στόχο τη μείωση του κόστους παραγωγής των αγροτών.
Ήδη η άρδευση στην Κρανιά γίνεται μέσω παρόχθιων συσημάτων με προφανές το όφελος για τους αγρότες καθώς το κόστος άρδευσης είναι κατά πολύ μικρότερο όταν αυτή γίνεται με ηλεκτρικό ρεύμα παρά με πετρέλαιο.
Το ζήτημα για την τοποθέτηση των παρόχθιων συστημάτων άρδευσης είναι μία δράση του Δήμου Μουζακίου η οποία άρχισε με την εξασφάλιση της απαιτούμενης άδειας χρήσης νερού για το αρδευτικό δίκτυο και ολοκληρώθηκε με την καταβολή στη ΔΕΗ του απαιτούμενου ποσού. Είναι γεγονός πως το όλο εγχείρημα ήταν χρονοβόρο, αλλά η επιμονή και η πίστη του Δημάρχου κ. Κωτσού και της Δημοτικής Αρχής στην ενίσχυση της αγροτικής παραγωγής, σε συνδυασμό με την άριστη συνεργασία με τον νεοσυσταθέντα ΤΟΕΒ Κρανιάς έφερε σε πέρας το έργο και πλέον η φθηνή άρδευση στην Κρανιά είναι πραγματικότητα.
«Η στήριξη της αγροτικής παραγωγής αποτελεί προτεραιότητα για το Δήμο μας. Έχουμε αντιληφθεί από την πρώτη στιγμή την αναγκαιότητα αυτή και έχουμε δουλέψει προς αυτή την κατεύθυνση ιδρύοντας την Αντιδημαρχία Αγροτικής Οικονομίας και Ανάπτυξης. Θέλουμε να δημιουργήσουμε τις προϋποθέσεις για να συμβάλουμε στην ενίσχυση του εισοδήματος των παραγωγών μας. Είμαστε πεπεισμένοι ότι χρειάζονται αλλαγές και διαφορετική φιλοσοφία για να γίνει αυτό και προς αυτή την κατεύθυνση κινούμαστε. Στο ζήτημα της Κρανιάς προχωρήσαμε στην υλοποίηση μίας δέσμευσή μας προς τους παραγωγούς του χωριού καθώς  με την εγκατάσταση των παρόχθιων συστημάτων άρδευσης θα μειωθεί κατακόρυφα το κόστος παραγωγής. Επίσης ένα μεγάλο στοίχημα για τη Δημοτική μας Αρχή ήταν η ίδρυση και λειτουργία ΤΟΕΒ στην Κρανιάς και πραγματικά είμαστε ιδιαίτερα υπερήφανοι για τη λειτουργία του συγκεκριμένου οργανισμού» δήλωσε ο Δήμαρχος Μουζακίου κ. Κωτσός

Να λυθεί άμεσα το ζήτημα των οδοιπορικών των γεωπόνων του ΕΛΓΑ


Επιστολή του Προέδρου της ΠΕΔ Θεσσαλίας και Δημάρχου Μουζακίου Γεωργίου Κωτσού στον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων

Επιστολή στον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων απέστειλε ο Πρόεδρος της ΠΕΔ Θεσσαλίας και Δήμαρχος Μουζακίου κ. Γεώργιος Κωτσός ζητώντας να επιλυθεί άμεσα το πρόβλημα των οδοιπορικών των γεωπόνων του ΕΛΓΑ, ώστε να γίνουν οι επιτόπιοι έλεγχοι για την καταγραφή των ζημιών από τη χαλαζόπτωση.
Το πλήρες κείμενο της επιστολής του κ. Κωτσού είναι το παρακάτω:
Αξιότιμε Κύριε Υπουργέ,
Στις 28 Ιουνίου μια ξαφνική χαλαζόπτωση σε μέγεθος καρυδιού  διάρκειας 20 λεπτών περίπου, ήταν αρκετή να καταστρέψει ολοσχερώς όλες τις καλλιέργειες στο πέρασμά του , σε πολλές περιοχές των Περιφερειακών Ενοτήτων Καρδίτσας και Τρικάλων.
Οι Δήμοι που επλήγησαν προέβησαν στις ενέργειες που όφειλαν, να γίνει η αναγγελία ζημιάς στον ΕΛΓΑ , να καταγραφούν οι περιοχές αλλά και οι καλλιέργειες που υπέστησαν ζημιές , να δημοσιευτούν στον τύπο με φωτογραφικό υλικό, να προχωρήσουν σε δηλώσεις ζημίας από τους παραγωγούς. Στη συνέχεια θα αναμένονταν κλιμάκια του ΕΛΓΑ     ώστε να γίνει η εκτίμηση των ζημιών και να προχωρήσει η διαδικασία των αποζημιώσεων όπως γίνεται συνήθως.
Δυστυχώς όμως πληροφορηθήκαμε από στελέχη του ΕΛΓΑ, ότι δεν πρόκειται να γίνουν επιτόπιοι έλεγχοι από τους γεωπόνους του οργανισμού, εάν πρώτα δε λυθεί το πρόβλημα των οδοιπορικών τους, αναμένοντας να υπογραφεί μια τροπολογία που τους έχετε υποσχεθεί.  Αυτό, όπως καταλαβαίνετε , θα είναι η χαριστική  βολή για τους παραγωγούς , οι οποίοι σε αυτό που ελπίζουν τη δεδομένη στιγμή είναι η αποζημίωσή τους από τον ΕΛΓΑ.
Ιδιαίτερα για τις επιδοτούμενες καλλιέργειες ,τα προβλήματα που προκύπτουν από το μη επιτόπιο έλεγχο είναι πολλαπλά.
Όπως γνωρίζετε , η διασταύρωση  της ορθής δήλωσης των καλλιεργειών στο ΟΣΔΕ , σε εξαιρετικές περιπτώσεις πραγματοποιείται από επιτόπιους ελέγχους από τον ΟΠΕΚΕΠΕ , αλλά στο σύνολο των καλλιεργητών, γίνεται η αποτύπωση  από την ψηφιακή απεικόνιση του κάθε καλλιεργούμενου είδους από το δορυφόρο. Στη δεδομένη χρονική στιγμή, με τα φυτά να μην έχουν καθόλου φυλλική επιφάνεια λόγω της καταστροφής τους από το χαλάζι (μεγάλες εκτάσεις όπου έμειναν μόνο κοτσάνια), ενδέχεται ο δορυφόρος είτε να μπερδέψει τις καλλιέργειες , είτε να χαρακτηρίσει τα χωράφια ως  χέρσα! Αυτό συνεπάγεται ότι οι παραγωγοί δε θα πληρωθούν ούτε την επιδότηση της Ενιαίας Ενίσχυσης .
Ειδικότερα οι καλλιεργητές Βαμβακιού αντιμετωπίζουν ένα επιπλέον σοβαρό πρόβλημα διότι λόγω των σοβαρών ζημιών , να μην πιάσουν το απαιτούμενο όριο των 130 κιλών ανά στρέμμα με αποτέλεσμα να μην πληρωθούν ούτε τη Συνδεδεμένη Ενίσχυση!
Αυτό αποτελεί κυριολεκτικά οικονομική καταστροφή των παραγωγών αλλά και κατάφορη αδικία διότι έκαναν όλα τα έξοδα, σπόροι , φάρμακα, λιπάσματα, ποτίσματα και όλες τις καλλιεργητικές φροντίδες για να έχουν μια σωστή φυτεία και στο τέλος να μείνουν μόνο με χρέη.
Να τονίσω εδώ , ιδιαίτερα για την Περιφέρεια Καρδίτσας, ότι είναι η δεύτερη μεγάλη καταστροφή που υπόκεινται οι βαμβακοκαλλιεργητές, αφού το Μάιο με φοβερές πλημύρες καλύφθηκαν με νερό για αρκετές μέρες οι βαμβακοφυτείες, με αποτέλεσμα το χάλασμά τους και την επανασπορά τους. Και τότε κάναμε αναγγελία ζημιάς στον ΕΛΓΑ για αποζημίωση, αλλά μάταια περιμέναμε τους εκτιμητές.
Με όλα τα παραπάνω που σας ανέφερα κύριε Υπουργέ, καταλαβαίνετε τη δυσμενή θέση που βρίσκονται οι παραγωγοί της περιοχής μας. Είμαι βέβαιος ότι θα καταβάλλετε κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε να ξεπεραστούν οι σκόπελοι και να προχωρήσει η διαδικασία αποτύπωσης ζημιών και αποζημιώσεων έτσι όπως προβλέπει η διαδικασία. Άλλωστε οι παραγωγοί πληρώνουν τις ασφαλιστικές τους εισφορές στον ΕΛΓΑ κάθε χρόνο και από ένα κράτος δικαίου, αυτό που περιμένουν είναι να τους αποδοθούν τα νόμιμα.




Ολοκληρώθηκε η διανομή τροφίμων στο Δήμο Μουζακίου

Με ταχύτητα και ομαλότητα πραγματοποίησε η ΔΗΚΕΔΗΜ τη διανομή τροφίμων του επιχειρησιακού προγράμματος Επισιτιστικής και Βασικής Υλικής Συνδρομής (ΤΕΒΑ ) στο Δήμο Μουζακίου.
Η διανομή ολοκληρώθηκε την Παρασκευή 1/6 , αφορούσε 947 δικαιούχους και περιελάμβανε μακαρόνια, φακές , φασόλια, κοτόπουλο, τυρί , είδη καθαρισμού , σάλτσα , οδοντόκρεμα κ.α. , καθώς και ροδάκινα από τον αγροτικόσυ/σμό ΑΣΕΠΟΠ Τυρνάβου.
Από τα παραπάνω προϊόντα περίσσεψαν 50 κοτόπουλα και τυριά  τα οποία διατέθηκαν στη μαθητική Εστία Μουζακίου καθώς και στο Σπίτι της Αγάπης στο Αγναντερό , ενώ τα υπόλοιπα μη ευπαθή υλικά κρατήθηκαν στην αποθήκη για να μοιραστούν στην επόμενη διανομή.
Ο Δήμαρχος Μουζακίου κ. Γ. κωτσός δήλωσε τα εξής : <<Ο Δήμος Μουζακίου πρωτοστάτησε στο σχεδιασμό και την τελική διαμόρφωση του ΤΕΒΑ (Ταμείο Ευρωπαϊκής βοήθειας Απόρων) στο Νομό Καρδίτσας.  Έτσι για μια ακόμη φορά, μέσω της ΔΗΚΕΔΗΜ και του προγράμματος ΤΕΒΑ προχωρήσαμε σε διάθεση τροφίμων και ειδών υλικής συνδρομής προς τους αδύναμους οικονομικά συνανθρώπους μας. Με την ενέργεια αυτή δεν τους λύνουμε το πρόβλημα, αλλά τουλάχιστον απαλύνουμε λίγο την καθημερινότητά τους .
Λόγω της βαθιάς οικονομικής κρίσης που βιώνουμε διαπιστώνεται ότι κάθε μέρα που περνάει, όλο και περισσότεροι συμπολίτες μας χρήζουν τόσο οικονομικής όσο και ηθικής συμπαράστασης.
Η  Κοινωφελής Επιχείρηση, με τις κοινωνικές δομές της, συμπαραστέκεται σε όλους τους συνδημότες που μας δηλώνουν ότι έχουν ανάγκη είτε μοιράζοντας φαγητά καθημερινά, είτε μοιράζοντας τρόφιμα, είτε στηρίζοντάς τους ψυχολογικά για να ανταπεξέλθουν στις δυσκολίες  που αντιμετωπίζουν. Για το λόγο αυτό καλώ οποιονδήποτε δημότη βρίσκεται σε δύσκολη θέση, να απευθυνθεί στο γραφείο της ΔΗΚΕΔΗΜ τηλ. 2445043446 ή στο site www.dikedim.gr
Θα ήθελα να ευχαριστήσω την πρόεδρο της ΔΗΚΕΔΗΜ κ. Τσιρογιάννη Φανή για τις προσπάθειες που καταβάλει καθώς και τους υπαλλήλους του Βοήθεια στο Σπίτι που με την άψογη συνεργασία τους καταφέρουμε να διεκπεραιώσουμε άρτια τη διανομή τροφίμων>>.



Χωρίς εφημερίες για 12 μέρες το μήνα το Κ.Υ. Μουζακίου χωρίς γιατρό το Αγναντερό

Ο Δήμαρχος κ. Κωτσός ζήτησε την παρέμβαση της Βουλευτή κ. Βράντζα προκειμένου να μη μετακινηθούν 3 γιατροί

To θέμα της μετακίνησης τριών γιατρών από το Κέντρο Υγείας Μουζακίου στο Νοσοκομείο Καρδίτσας  έθεσε ο Δήμαρχος Μουζακίου κ. Κωτσός στην επικοινωνία που είχε με την τοπική Βουλευτή κ. Βράντζα ζητώντας την παρέμβασή της προς τον υπεύθυνο της ΥΠΕ Θεσσαλίας
Ο κ. Κωτσός σημείωσε στην κ. Βράντζα πως με τη μετακίνηση των τριών γιατρών θα δημιουργηθεί τεράστιο πρόβλημα στην εύρυθμη λειτουργία του Κέντρου Υγείας, ενώ μεγάλο θα είναι το πρόβλημα και στη Δημοτική Ενότητα Παμίσου καθώς μετακινείται και η μοναδική γιατρός του Αγροτικού Ιατρείου Αγναντερού. Όσον αφορά τη λειτουργία του Κέντρου Υγείας Μουζακίου η απομάκρυνση των τριών γιατρών θα δημιουργήσει μείζον ζήτημα κάλυψης των εφημεριών καθώς για 10-12 ημέρες το μήνα δεν θα υπάρχουν εφημερίες.
Ήδη το Κέντρο Υγείας Μουζακίου με το 1220-30\6\16 έγγραφό του ενημέρωσε το Δήμαρχο Μουζακίου τα παρακάτω:
«Λόγω δραματικής μείωσης του αριθμού των ειδικευόμενων γιατρών μετά από τη μετακίνηση 3 στο Νοσοκομείο Καρδίτσας, το Κέντρο Υγείας Μουζακίου δεν θα δύναται να εφημερεύει για 12 περίπου ημέρες το μήνα.»
«Πρόκειται για μία εξαιρετικά αρνητική εξέλιξη με πολύ δυσάρεστες συνέπειες στην εξυπηρέτηση των δημοτών μας που έχουν ανάγκη πρωτοβάθμιας υγειονομικής κάλυψης» τόνισε ο Δήμαρχος κ. Κωτσός
Η κ. Βράντζα ανέλαβε την πρωτοβουλία να επικοινωνήσει με τον Διοικητή της ΥΠΕ Θεσσαλίας κ. Αντωνίου προκειμένου να επιληφθεί του θέματος. Παράλληλα ενημέρωσε τον κ. Κωτσό πως λύθηκε το πρόβλημα που είχε δημιουργηθεί στο πρόσφατο παρελθόν με τη μετακίνηση της μοναδικής ακτινολόγου του Κ.Υ, Μουζακίου ξανά στο Νοσοκομείο Καρδίτσας και πλέον αυτή έχει επιστρέψει στο Μουζάκι.
Τέλος ένα θέμα που συζήτησαν ο Δήμαρχος κ. Κωτσός και η κ. Βράντζα ήταν το θέμα της άμεσης καταγραφής των ζημιών των καλλιεργειών από την πρόσφατη χαλαζόπτωση και της έγκαιρης αποζημίωσης των πληγέντων αγροτών.
«Μέσα από την άριστη συνεργασία που έχουμε με τη Βουλευτή κ. Βράντζα είναι γεγονός ότι προωθούμε και επιλύουμε μία σειρά από ζητήματα που αφορούν την περιοχή μας. Εξάλλου η δύσκολη περίοδος που διανύει η Ελλάδα και η Κοινωνία μας επιβάλλουν συνεργασίες και συνέργειες σ’ όλα τα επίπεδα προκειμένου να έχουμε τις πλέον ανώδυνες συνέπειες τόσο από την κρίση, όσο και από τα δύσκολα και έντονα καιρικά φαινόμενα που μονίμως πλήττουν την περιοχή μας» δήλωσε ο Δήμαρχος Μουζακίου κ. Κωτσός

Άμεσες και δίκαιες αποζημιώσεις για τη χαλαζόπτωση ζητά ο Δήμαρχος Μουζακίου κ. Κωτσός

•    Το Δήμο Μουζακίου επισκέφθηκε ο Διευθυντής ΕΛΓΑ Θεσσαλίας κ. Λιόντος
Με τον πρόεδρο του ΕΛΓΑ κ. Θεοφάνη Κουρεμπέ  επικοινώνησε τηλεφωνικά ο Δήμαρχος Μουζακίου κ. Κωτσός και του ζήτησε να προχωρήσει η υπηρεσία του σε άμεσες εκτιμήσεις και δίκαιες αποζημιώσεις για ζημιές στις καλλιέργειες από την πρωτοφανή χαλαζόπτωση που έπληξε το Δήμο Μουζακίου.
Ο κ. Κωτσός επεσήμανε στον πρόεδρο του ΕΛΓΑ πως οι ζημιές στο Δήμο Μουζακίου στις δενδροκαλλιέργειες, στα μποστανικά, στα αμπέλια, βαμβάκια, καπνό, καλαμπόκια και στις άλλες καλλιέργειες είναι τεράστιες με συνέπεια οι αγρότες να έχουν περιέλθει σε απόγνωση.
Ο κ. Κουρεμπές διαβεβαίωσε το Δήμαρχο Μουζακίου πως η υπηρεσία του θα κινηθεί άμεσα ώστε να υπάρχει πλήρης καταγραφή των ζημιών, αποτίμησή τους και άμεση αποζημίωση των πληγέντων αγροτών.
Παράλληλα ο Δήμαρχος Μουζακίου απέστειλε επιστολή και στον αρμόδιο υπουργό, κοινοποιώντας την στους τοπικούς βουλευτές ζητώντας και τη δική τους συνδρομή στην αποζημίωση των αγροτών από τις τεράστιες ζημιές που υπέστησαν.
Στην επιστολή του ο κ. Κωτσός επισημαίνει:
«Η πρωτοφανής σε ένταση και μέγεθος χαλαζόπτωση   που έπληξε το Δήμο Μουζακίου προκάλεσε τεράστιες ζημιές το σύνολο των καλλιεργειών και έχει δημιουργήσει μεγάλα προβλήματα στον αγροτικό  κόσμο του Δήμου Μουζακίου καταστρέφοντας ολοσχερώς στις περισσότερες περιπτώσεις την παραγωγή του και δημιουργώντας ανασφάλεια και απόγνωση στους ήδη δοκιμαζόμενους αγρότες της περιοχής.
Δυστυχώς, οι περιοχές που επλήγησαν είναι από τις πλέον δυναμικές, φέρνοντας σε απόγνωση τους παραγωγούς. Τους παραγωγούς που είχαν ήδη προβεί στις απαραίτητες καλλιεργητικές φροντίδες με την αντίστοιχη οικονομική επιβάρυνση.  Στους κρίσιμους καιρούς που διανύουμε, είναι γνωστό ότι το γεωργικό εισόδημα έχει υποστεί μεγάλη ζημιά –και θα υποστεί ακόμη μεγαλύτερη- και τα προβλήματα που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι παραγωγοί και οι οικογένειές τους είναι πάρα πολλά.
Σας καλούμε όπως ενεργοποιήσετε τις υπηρεσίες σας να προχωρήσουν σε  άμεση αντιμετώπιση του προβλήματος με:
– Αμεσες και δίκαιες εκτιμήσεις της ζημιάς στις καλλιέργειες
– Αμεσες και δίκαιες αποζημιώσεις στο 100% της καταστροφής της παραγωγής από τον ΕΛΓΑ»
Ο Δήμαρχος Μουζακίου
Γιώργος Κωτσός

Στο μεταξύ το Δήμο Μουζακίου επισκέφθηκε ο Διευθυντής του ΕΛΓΑ Θεσσαλίας κ. Μιχάλης Λιόντος και απέκτησε προσωπική άποψη για το μέγεθος των ζημιών καθώς επισκέφθηκε πληγείσες καλλιέργειες της περιοχής. Ο κ. Λιόντος επισκέφθηκε στο Δημαρχείο το Δήμαρχο Μουζακίου κ. Γεώργιο Κωτσό και ενημερώθηκε πλήρως για το μεγάλο πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί στους αγρότες της περιοχής καθώς η παραγωγή τους καταστράφηκε ολοσχερώς.
«Θέλω να συγχαρώ τον κ. Λιόντο για την άμεση ανταπόκρισή του και την προσωπική άποψη που απέκτησε για τις ζημιές που υπέστησαν οι καλλιέργειες στο Δήμο μας. Του ζήτησα να υπάρξει η ίδια αμεσότητα τόσο στην εκτίμηση των ζημιών όσο και την αποζημίωση των παραγωγών διότι το οικονομικό κόστος θα είναι τεράστιο για τους αγρότες που ούτως ή άλλως δοκιμάζονται σκληρά με τη μείωση του εισοδήματός τους» δήλωσε ο Δήμαρχος Μουζακίου κ. Κωτσός

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Normal 0 false false false EL X-NONE X-NONE /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Κανονικός πίνακας"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri",sans-serif; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-fareast-language:EN-US;}

ΕΛΛΗΝΙΚΗ   ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ        Μουζάκι 24 Ιουνίου 2016

ΝΟΜΟΣ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ

ΔΗΜΟΣ ΜΟΥΖΑΚΙΟΥ

ΠΡΟΣ: 1. Δημοτικούς Συμβούλους

2. Υπαλλήλους του Δήμου

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ

Για τη διεξαγωγή κλήρωσης

Σύμφωνα με το άρθρο 26 του Ν.4024/2011

Σύμφωνα με το άρθρο 26 του Ν.4024/2011:

«Στις περιπτώσεις που, για τη νόμιμη συγκρότηση των συλλογικών οργάνων της διοίκησης για τη διεξαγωγή δημόσιων διαγωνισμών ή την ανάθεση ή την αξιολόγηση, παρακολούθηση, παραλαβή προμηθειών, υπηρεσιών ή έργων, δεν προβλέπεται η συμμετοχή μέλους μετά από υπόδειξη από το αρμόδιο προς τούτο όργανο ούτε η συμμετοχή εκ της θέσεως ή ιδιότητάς του (ex officio), τότε τα μέλη προκύπτουν μετά από διαδικασία κληρώσεως, μεταξύ όλων όσων πληρούν τις προϋποθέσεις από το νόμο να συμμετέχουν στο εν λόγω συλλογικό όργανο. Η κλήρωση διενεργείται από την αρμόδια για την συγκρότηση του συλλογικού οργάνου υπηρεσία. Με απόφαση του Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης μπορεί να ρυθμίζονται τυχόν άλλα ειδικότερα θέματα που αφορούν στη διενέργεια της διαδικασίας κληρώσεως.»

Κατ' εξουσιοδότηση της ανωτέρω διάταξης δημοσιεύτηκε η υπ' αριθ ΔΙΣΚΠΟ/Φ.18/οικ. 21508/04.11.2011 Απόφαση του Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης (Διενέργεια της διαδικασίας κληρώσεως για τον ορισμό μελών των συλλογικών οργάνων της διοίκησης για τη διεξαγωγή δημόσιων διαγωνισμών ή την ανάθεση ή την αξιολόγηση, παρακολούθηση, παραλαβή προμηθειών, υπηρεσιών ή έργων - ΦΕΚ 2540/07.11.2011 τεύχος Β’),

Επίσης, σύμφωνα με την υπ΄αριθ.πρωτ. ΔΙΣΚΠΟ /1.18/οικ.21700/19.09.2012 Εγκύκλιο του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης: «στην περίπτωση που προβλέπεται η συμμετοχή μέλους του Δημοτικού Συμβουλίου σε συλλογικό όργανο με το προαναφερόμενο αντικείμενο, το μέλος αυτό θα προκύψει μετά από διαδικασία κληρώσεως, εφόσον τούτο δεν πρόκειται για την περίπτωση της, κατά το άρθρο 13 του ν.2690/1999, έννοιας της εκλογής ή υπόδειξης από τρίτους.»

Για τη συγκρότηση των επιτροπών της συνεδρίασης της 29/6/2016 του δημοτικού συμβουλίου, για τις οποίες προβλέπεται ότι τα μέλη προκύπτουν μετά από διαδικασία κληρώσεως, μεταξύ όλων όσων πληρούν τις προϋποθέσεις από το νόμο να συμμετέχουν στο εν λόγω συλλογικό όργανο, η κλήρωση θα διεξαχθεί την 29/6/2016, ώρα 12:00 στο δημοτικό κατάστημα Μουζακίου.