Εισήγηση Προέδρου ΠΕΔ Θεσσαλίας και Δημάρχου Μουζακίου κ. Γεωργίου Κωτσού στην προσυνεδριακή ΚΕΔΕ στο Βόλο 16 Μαρτίου 2015

Αγαπητοί συνάδελφοι.
Σας καλωσορίζουμε όλες και όλους στη σημερινή προσυνεδριακή διαδικασία της ΚΕΔΕ εδώ στη Θεσσαλία και στο Βόλο συγχαίροντας ταυτόχρονα τον πρόεδρο και το Δ.Σ. της ΚΕΔΕ για την απόφασή τους να πραγματοποιηθούν αυτές οι συνεδρίες πριν το ετήσιο τακτικό συνέδριό μας. Μία απόφαση που καταδεικνύει το πραγματικό και ουσιαστικό ενδιαφέρον της ΚΕΔΕ για την περιφέρεια και κυρίως για τον αναβαθμισμένο ρόλο που προσδίδει στις Περιφερειακές Ενώσεις των Δήμων μας.
Σαφώς και είναι κοινοτυπία να πούμε, όμως αποτελεί και μία δραματική πραγματικότητα, ότι σήμερα διανύουμε μια πρωτόγνωρη και πολύ κρίσιμη περίοδο σε ότι αφορά τα ζητήματα της Χώρας και κατά συνέπεια και της Αυτοδιοίκησης, τόσο σε θεσμικό, οικονομικό αλλά κυρίως σε κοινωνικό και σε αναπτυξιακό επίπεδο.
Ιδιαίτερα η θεματολογία της σημερινής προσυνεδριακής μας διαδικασίας που αφορά σε ζητήματα Απασχόλησης και Κοινωνικής Οικονομίας είναι επίκαιρη όσο ποτέ στη ζοφερή και εξαιρετικά δύσκολη περίοδο που διανύουν οι πολίτες της χώρας μας, όπου όλο και περισσότεροι οδηγούνται κοντά ή κάτω από το όριο της φτώχιας, έχοντας άμεση ανάγκη υποστήριξης και «βοήθειας» να ανταπεξέλθουν στην κοινωνική κρίση που μαστίζει την Ελλάδα


Εδώ είναι που αναδεικνύεται ο σοβαρός ρόλος της Αυτοδιοίκησης, καθώς το κράτος και οι δομές του αποδεικνύονται καθημερινά ανήμπορες και ανεπαρκείς να σταθούν δίπλα στον πολίτη που αντιμετωπίζει το βάρος της ανέχειας και τη εξαθλίωσης.
Εδώ είναι που η Αυτοδιοίκηση μέσω την κοινωνικών της δομών βρίσκεται στην πρώτη γραμμή, αναλαμβάνοντας ρόλους δύσκολους και πρωτοπόρους και χωρίς ουσιαστική οικονομική στήριξη από την πολιτεία δίνει τη  μάχη καθημερινά αναδεικνύοντας το κοινωνικό της πρόσωπο και την εξαιρετική επικοινωνία και επαφή που έχει με τον πολίτη, ως ο πλησιέστερος σ’ αυτόν θεσμός εξουσίας.
Η ανθρωπιστική κρίση δεν δοκιμάζει μόνο τις αντοχές των πολιτών, αλλά και των αιρετών και των επιχειρησιακών στελεχών των δήμων που καλούνται να μεγιστοποιήσουν τις δυνατότητές τους και τη φαντασία τους μέσα σ’ ένα συνολικότερο περιβάλλον οικονομικής εξαθλίωσης.
Διαθέτοντας κυρίως μεράκι και αγάπη για τον τόπο μας και τους ανθρώπους μας υπερβάλουμε τους εαυτούς μας δημιουργώντας υπηρεσίες και δομές που στέκονται με ευαισθησία και ανθρωπιά κοντά σ’ εκείνους τους ανήμπορους που τις έχουν ανάγκη. Η σχέση εμπιστοσύνης και αξιοπρέπειας που έχει δομηθεί στο διάβα των χρόνων μεταξύ της αυτοδιοίκησης και των πολιτών είναι πολύτιμο όπλο σ’ αυτή την προσπάθεια.
Η ανεργία τσακίζει την ανθρώπινη αξιοπρέπεια και τσαλακώνει τους συνανθρώπους μας που μαστίζονται απ’ αυτή. Γι’ αυτό επιβάλλεται να μεγιστοποιήσουμε τις θέσεις απασχόλησης στους Δήμους μας αξιοποιώντας στο έπακρο τους διαθέσιμους πόρους του ΕΣΠΑ σε συνεργασία με τα συναρμόδια υπουργεία και την Περιφέρεια.
Στη Θεσσαλία έχουμε να παρουσιάσουμε εξαιρετικά αποτελέσματα μέσα από την αξιοποίηση τέτοιων προγραμμάτων όπως είναι τα ΤΟΠΣΑ και τα ΤΟΠΕΚΟ, η Κοινωφελής Εργασία, όπου οι Δήμοι έπαιξαν πρωταγωνιστικό ρόλο αξιοποιώντας όλο το διαθέσιμο ανθρώπινο δυναμικό, δημιουργώντας πρωτοποριακά κοινοπρακτικά σχήματα, μέσα από τη συνεργασία μ’ όλους τους εμπλεκόμενους κοινωνικούς εταίρους με κοινωνική και ανθρωπιστική ευαισθησία.
Ως ΠΕΔ Θεσσαλίας σε συνεργασία με την Περιφέρειά πρωταγωνιστήσαμε στη δημιουργία ενός ευρύτατου και συνεκτικού κοινοπρακτικού σχήματος για τον ενδιάμεσο μηχανισμό στήριξης των ΚΟΙΝΣΕΠ με στόχο να υποστηρίξουμε όλους τους αξιόλογους και πρωτοπόρους κοινωνικούς συνεταιρισμούς που έχουν δημιουργηθεί στη Θεσσαλία κινητοποιώντας το κατάλληλο στελεχιακό δυναμικό της περιοχής μας και δίνοντας ευκαιρίες συνεργατισμού σε άνεργους συμπολίτες μας.
Η απόφασή μας στην ΠΕΔ για δημιουργία κοινοπρακτικών σχημάτων σε κάθε περιφερειακή ενότητα με επικεφαλής τους Δήμους πρωτεύουσες των Νομών μας και συμμέτοχους όλους τους φορείς που δραστηριοποιούνται στον κοινωνικό τομέα στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία και εγγυάται την εξέλιξη του επισιτιστικού προγράμματος που θα στηρίξει αποτελεσματικά τους αδύναμους συμπολίτες μας. Αυτό εξάλλου το πιστοποιεί η εμπειρία που αποκτήσαμε από τη διαχείριση των προγραμμάτων διανομής τροφίμων του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης.
Θα αποφύγω για χάριν της οικονομίας του χρόνου να αναφερθώ στις άλλες πολύ σημαντικές κοινωνικές πρωτοβουλίες των Δήμων (Βοήθεια στο Σπίτι, ΚΑΠΗ, ΚΔΑΠ, ΚΗΦΗ, Παιδικοί Σταθμοί κλπ) διότι ούτως ή άλλως απολαμβάνουν της αναγνώρισης από το σύνολο της κοινωνίας. 
Αγαπητοί συνάδελφοι με την ευκαιρία της σημερινής μας συνάντησης θα μου επιτρέψετε να αναφερθώ επιγραμματικά και ορισμένα καίρια κατά τη γνώμη μου ζητήματα που μας αφορούν:
Τη θωράκιση της καταστατικής θέσης των αιρετών και ανάκτηση της αξιοπιστίας τους που πλήγεται καθημερινά από τις απαξιωτικές δηλώσεις ή ενέργειες στελεχών του κεντρικού κράτους ή ακόμη και αιρετών συναδέλφων, μεμονωμένων ευτυχώς, των Περιφερειών. (Έξοδα συμμετοχής στα Δ.Σ., Αντιδήμαρχοι έμμισθοι – άμισθοι, Οικονομική θέση των αιρετών κλπ)
Τον επαναπροσδιορισμό του ρόλου του ελεγκτικού συνεδρίου καθώς καθημερινά γινόμαστε δέκτες παραπόνων συναδέλφων για ελέγχους σκοπιμότητας και όχι νομιμότητας από αρκετούς επιτρόπους.
Τη δίωξη που υπόκεινται για ασήμαντους λόγους οι αιρετοί της Αυτοδιοίκησης από όργανα τόσο της Δικαιοσύνης όσο και άλλων ελεγκτικών μηχανισμών που λειτουργεί ανασταλτικά στη λειτουργία και αποτελεσματικότητα του Θεσμού. Χαρακτηριστικό παράδειγμα ή επί της ουσίας κατάργηση του τεκμηρίου της αθωότητας για αιρετούς και επιχειρησιακά στελέχη των Δήμων.
Ενώ τα οικονομικά δεδομένα των Δήμων έχουν επί τους ουσίας κατακρημνιστεί και μηδενιστεί δημιουργώντας ένα ασφυκτικό περιβάλλον λειτουργίας και δράσης, δεν αναλαμβάνονται από την πολιτεία ορισμένες άνευ κόστους πρωτοβουλίες που θα εμπεδώσουν το αίσθημα της δικαιοσύνης στους πολίτες και ταυτόχρονα θα προσδώσουν και οικονομική ανάσα στους Δήμους.
Παραδειγματικά να αναφέρω το αίτημα να δοθούν από το Υπουργείο Οικονομικών στους Δήμους τα στοιχεία του Ε9 προκειμένου να γίνει έλεγχος των τ.μ. που δηλώνονται για την επιβολή Τ.Φ. και Τ.Κ., καθώς είναι μαθηματικώς βέβαιο ότι και δικαιοσύνη θα αποδοθεί και τα έσοδα των δήμων θα αυξηθούν και τα δημοτικά τέλη θα μειωθούν προς όφελος των συνεπών δημοτών μας

Οι Δήμοι μέσω των αναπτυξιακών προγραμμάτων διαχρονικά έχουν να επιδείξουν τεράστιες επιτυχίες μέσα από την παραγωγή σημαντικών έργων, την κινητοποίηση και ενεργοποίηση τοπικών κεφαλαίων, την αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού και τη δημιουργία πολλών θέσεων εργασίας.
Η δημιουργία ενός ολοκληρωμένου προγράμματος της Αυτοδιοίκησης μέσα στο νέο ΕΣΠΑ είναι επιβεβλημένη και θα προσδώσει στους Δήμους τη δυνατότητα άντλησης των απαραίτητων πόρων για την υλοποίηση των στόχων τους, τη στιγμή που το ΠΔΕ είναι ουσιαστικά ανύπαρκτο και μηδενικό.
Επίσης η συμμετοχή της Αυτοδιοίκησης μέσω την θεσμικών της οργάνων στην αξιολόγηση των προτάσεων που εντάσσονται στο νέο ΕΣΠΑ και έχουν ως δυνητικούς δικαιούχους τους ΟΤΑ είναι στοιχείο ουσιαστικού δημοκρατικού προγραμματισμού και αξιοπιστίας του προγράμματος.
Στο επίπεδο της πολιτικής προστασίας είναι αλήθεια ότι όλο το βάρος αντιμετώπισης των θεομηνιών που πλήττουν τις περιοχές μας έχει πέσει αποκλειστικά στις πλάτες των Δήμων και των Περιφερειών, ενώ το κράτος είναι απόν. Το δύσκολο και κοστοβόρο αυτό έργο το αναλαμβάνουν οι Δήμοι χωρίς να χρηματοδοτούνται διαθέτοντας γι’ αυτό το σκοπό ολόκληρη τη ΣΑΤΑ του η οποία σε μερικές περιπτώσει αποδεικνύεται ελάχιστη να καλύψει το μέγεθος των ζημιών. Είναι απαραίτητο η χώρα μας να ζητήσει βοήθεια γι’ αυτό το σκοπό, ενισχύοντας τους ΟΤΑ από το ταμείο αλληλεγγύης της Ε.Ε. ενώ εκτιμώ ότι επιβάλλεται να υπάρξει ειδικό μέτρο πολιτικής προστασίας στο ΕΣΠΑ.
Ως Αυτοδιοίκηση ζητήσαμε το 2009 να προχωρήσει άμεσα η νέα, τότε, Διοικητική Μεταρρύθμιση. Οι προσδοκίες όλης της κοινωνίας ήταν ότι με την νέα Διοικητική Μεταρρύθμιση (Καλλικράτης) θα μπορούσε πιο εύκολα να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις για  τοπική ανάπτυξη, για  αειφόρο τοπική ανάπτυξη, η οποία αποτελεί άλλωστε  πρωταρχικό στόχο για την Ε.Ε. αλλά παράλληλα  και μια παγκόσμια πρόκληση για τους ανταγωνιστές της σε όλο τον κόσμο.
Η εμπειρία του Καποδιστρία μας επέτρεπε μέχρι τότε να  αισιοδοξούμε για την νέα διοικητική μεταρρύθμιση-Καλλικράτης όπως ονομάστηκε. Πιστέψαμε ότι θα μπορούσαμε  να κεφαλαιοποιήσουμε  τα θετικά  και να βελτιώσουμε ότι δεν λειτούργησε, ή αν θέλετε δεν απέδωσε τα αναμενόμενα.
Βέβαια κανείς δεν πρέπει να αγνοήσει τα σημαντικά βήματα που έγιναν στο θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας της Αυτοδιοίκησης, που ωστόσο έγινε αφόρητα γραφειοκρατικό και αντιπαραγωγικό.
Ο ρόλος και η αποστολή της πρωτοβάθμιας Αυτοδιοίκησης κυρίες και κύριοι συνάδελφοι είναι να βελτιώνει την καθημερινότητα του πολίτη σε όλα τα επίπεδα(κοινωνικό,  οικονομικό, περιβαλλοντικό, αναπτυξιακό κλπ) και αυτό θα έπρεπε να είναι το κυρίαρχο  και για τον  Καλλικράτη .
Είναι επίσης σημαντικό να αναφέρουμε αγαπητοί συνάδελφοι ότι οι τοπικές κοινωνίες όλο  και περισσότερο από κάθε χρονική  περίοδο προσφεύγουν στο κοντινότερο επίπεδο εξουσίας, την Τοπική Αυτοδιοίκηση για την επίλυση των προβλημάτων τους .
Όλοι μας γνωρίζουμε την κατάσταση στην οποία βρίσκεται η χώρα και θα πρέπει άμεσα να δράσουμε.  Οι οικονομικοί  μας πόροι  θα λιγοστεύουν ολοένα και περισσότερο ,οι Δημότες δεν θα μπορούν να ανταπεξέλθουν στις υποχρεώσεις των απέναντι στους Δήμους. Άρα μέλημα μας  θα πρέπει να είναι από  δω και πέρα πως θα βελτιώσουμε τα δημοσιονομικά των Δήμων μας ώστε να μπορούμε να προσφέρουμε τις καλύτερες δυνατές υπηρεσίες στους  Δημότες μας με το χαμηλότερο κόστος.
Όταν ξεκινήσαμε να θέτουμε τους όρους (στα Συνέδρια μας)  με τους οποίους θα έπρεπε να γίνει η Μεταρρύθμιση είναι βέβαιο ότι δεν είχαμε υπολογίσει το ΔΝΤ τα μνημόνια  και  τις συνέπειες από την παρουσία τους στη Χώρα μας.
Ο  Καλλικράτης που για 4 χρόνια βιώνουμε δεν ανταποκρίνεται στις προσδοκίες της ελληνικής κοινωνίας διότι δεν δίνει λύση  σε αυτά που μέσω των Συνεδρίων μας είχαμε θέση ως προαπαιτούμενα. Σας υπενθυμίζω ότι πάγιο αίτημά μας είναι η οριστική λύση των οικονομικών προβλημάτων των Δήμων με την προώθηση ουσιαστικής φορολογικής αποκέντρωσης χωρίς νέους φόρους.
Την άμεση και χωρίς παρεκκλίσεις εφαρμογή  του άρθρου 102 του Συντάγματος,  καθώς  και την πλήρη απόδοση, χωρίς αποκλίσεις και παρακρατήσεις των θεσμοθετημένων εσόδων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, όπως προβλέπεται από το Νόμο 1828/89.
Δυστυχώς ο Καλλικράτης εξαιτίας της μεγάλης οικονομικής κρίσης και όχι μόνο, δεν διασφάλισε  τα παραπάνω, απεναντίας έχουμε ήδη μια μεγάλη μείωση στους θεσμοθετημένους μας πόρους της τάξης του 65% με ότι αυτό συνεπάγεται για την εύρυθμη λειτουργία των Δήμων μας.
Επί πρόσθετα να επισημάνουμε και την υποστελέχωση των μικρών και νησιωτικών δήμων που τους καθιστά ανενεργούς και αδύναμους να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις των καιρών και των δημοτών.
Εκτιμώ ότι τώρα είναι περισσότερο από ποτέ αναγκαία η σύνταξη και υλοποίηση ενός Εθνικού Επιχειρησιακού Προγράμματος Υποστήριξης  για τους  ΟΤΑ, το οποίο θα χρηματοδοτείται με  πόρους, ανεξάρτητους από τους ΚΑΠ και θα αξιοποιεί συμπληρωματικά τις δυνατότητες που παρέχει το ΕΣΠΑ.
Δεν είναι δυνατόν να επιτύχει οποιαδήποτε μεταρρύθμιση εάν πρώτα δεν αποκατασταθεί η εμπιστοσύνη μεταξύ κεντρικού κράτους και Αυτοδιοίκησης. Το  μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζει σήμερα το ελληνικό πολιτικό σύστημα δεν είναι άλλο από την έλλειψη εμπιστοσύνης του πολίτη. Και αντί αυτό το πρόβλημα να γίνει η βάση στην οποία θα δομηθεί μια νέα σχέση μεταξύ κράτους και αυτοδιοίκησης διαπιστώνουμε καθημερινά ότι το πολιτικό σύστημα προσπαθεί να μεταθέσει τις ευθύνες του  στην Αυτοδιοίκηση ως άλλοθι, για την έλλειψη εμπιστοσύνης της κοινωνίας απέναντι στο πολιτικό σύστημα.
Είναι δυνατόν να καταστρατηγείται το άρθρο 102 του Συντάγματος από το ίδιο το κράτος; Μπορούμε κυρίες και κύριοι συνάδελφοι να εκπέμψουμε εμπιστοσύνη στους πολίτες εάν το ίδιο το κράτος δεν είναι συνεπές απέναντι στην εγγύτερη μορφή εξουσίας προς τον πολίτη την τοπική αυτοδιοίκηση;
Εκτιμώ τέλος αγαπητοί συνάδελφοι πως η κρίση που μαστίζει την κοινωνίας μας και δεν έχει μόνο οικονομικά χαρακτηριστικά θα πρέπει να αποτελέσει την αφετηρία για την ευκαιρία να δομήσουμε νέες σχέσεις μεταξύ κράτους – αυτοδιοίκησης και πολιτών. Είναι αδήριτη η ανάγκη ενίσχυσης του ρόλου των ΟΤΑ η θεσμική και οικονομική τους θωράκιση. Ισχυρή Αυτοδιοίκηση αποτελεί εγγύηση για την αποτελεσματικότερη και αποδοτικότερη αντιμετώπιση της οικονομικής, πολιτικής και ανθρωπιστικής κρίσης στη χώρα μας.

Κλιμάκιο της Αρχαιολογίας στο Δήμο Μουζακίου για τα πέτρινα γεφύρια

Μετά την επιστολή που απέστειλε ο Δήμαρχος Μουζακίου κ. Κωτσός για τη συντήρηση και διάσωση των πέτρινων γεφυριών της περιοχής, κλιμάκιο της Εφορείας Νεώτερων Μνημείων του Βόλου και της Εφορείας Κλασικών Αρχαιοτήτων Καρδίτσας επισκέφθηκαν επί τόπου και πραγματοποίησαν αυτοψία στην Παλαιοκάμαρα Πορτής και στο πέτρινο γεφύρι της Κορψιάς Οξυάς.
Το κλιμάκιο αποτελούμενο από τους μηχανικούς κ.κ. Γεωργιάδη, Βλαχοστέργιο και Αναστασιάδου συνοδευόμενοι από τον πρώην πρόεδρο της Οξυάς κ. Πάττα και διαπίστωσαν πως απαιτούνται άμεσες ενέργειες ώστε στη συνέχεια να συνταχθούν οι ανάλογες μελέτες για τη συντήρηση των γεφυριών.
Για το γεφύρι της Κορψιάς πρότειναν άμεσα να κλαδευτεί όλη η βλάστηση που αναφύεται μέσα από τους αρμούς, ώστε να γίνει πλήρης αποκάλυψη του γεφυριού και στη συνέχεια να γίνει συνολική αποτίμηση των ζημιών και των ενεργειών που θα πρέπει να γίνουν προκειμένου να διασωθεί. Ζήτημα υπάρχει επίσης και με τη διευθέτηση του χειμάρρου ώστε να μη διαβρώνεται η αντιστήριξη του γεφυριού.
Για το γεφύρι της Παλαιοκάμαρας της Πορτής προτάθηκε σε πρώτη φάση να γίνει κούρεμα του δένδρου που αναφύεται απ’ αυτή, ενώ θα αποσταλεί από την Αρχαιολογία έγγραφο στην Περιφέρεια προκειμένου να διευθετηθεί αγωγός ομβρίων υδάτων  που καταλήγει κοντά στο γεφύρι και προξενεί ζημιές.
Στη συνέχεια θα συνταχθεί μελέτη για την αρμολόγηση και συντήρηση του γεφυριού, ενώ παράλληλα θα προταθεί στο Δασαρχείο Μουζακίου η διευθέτηση της κοίτης του Οξυώτη ποταμού, ώστε να μη διαβρώνει  περεταίρω  το γεφύρι.
Εκείνο που βέβαια παραμένει ζητούμενο είναι οι πόροι που απαιτούνται για όλες τις παρεμβάσεις και στα δύο γεφύρια, καθώς από την πλευρά της αρχαιολογίας έγινε γνωστή η αδυναμία χρηματοδότησης αυτών των έργων.
«Εκφράζω την ικανοποίησή μου για την άμεση ανταπόκριση των δύο αρχαιολογικών υπηρεσιών στο αίτημά μας για συντήρηση  των πέτρινων γεφυριών της περιοχής μας. Οι μηχανικοί της Αρχαιολογίας μετά την επιτόπου επίσκεψή τους πρότειναν μία σειρά από πρώτες ενέργειες τις οποίες θα υλοποιήσει ο Δήμος μας και στη συνέχεια θα γίνουν οι ανάλογες μελέτες συντήρησης και ανάδειξης των  γεφυριών. Βέβαια ζητούμενο είναι η εξεύρεση των ανάλογων πόρων που θα μας δώσουν το δικαίωμα και τη δυνατότητα να συντηρήσουμε πλήρως και να αναδείξουμε σ’ όλο τους το μεγαλείο αυτά τα ιστορικά στοιχεία της περιοχής μας» δήλωσε ο Δήμαρχος Μουζακίου κ. Κωτσός


Να συντηρηθούν τα πέτρινα γεφύρια του Δήμου Μουζακίου

  • Ζητά με επιστολή του στην Εφορεία Νεώτερων Μνημείων ο Δήμος Μουζακίου


Με επιστολή του προς την εφορεία νεώτερων μνημείων της Αρχαιολογίας ο Δήμαρχος Μουζακίου επισημαίνει τον κίνδυνο που διατρέχουν τα πέτρινα παραδοσιακά γεφύρια που βρίσκονται στο Δήμο Μουζακίου και τα οποία κινδυνεύουν με κατάρρευση καθώς μέχρι τώρα δεν έχουν τύχει της απαιτούμενης συντήρησης.
Η επιστολή που απέστειλε ο Δήμαρχος Μουζακίου στην αρμόδια υπηρεσία είναι η παρακάτω:
«Στο Δήμο Μουζακίου βρίσκονται μία σειρά από πετρόχτιστα παραδοσιακά γεφύρια με κυριότερα την «Παλαιοκαμάρα» της Πορτής και της Οξυάς στη θέση «Παλιάμπελα» τα οποία κινδυνεύουν με κατάρρευση καθώς μέχρι τώρα δεν έχει γίνει συντήρηση κανενός απ’ αυτά.
Σας παρακαλούμε όπως μεταβεί επί τόπου κλιμάκιο της υπηρεσία σας να καταγράψει την κατάσταση των γεφυριών και να συντάξει τις απαραίτητες μελέτες για τη συντήρησή τους.
Σας  γνωρίζουμε ότι προτιθέμεθα να βοηθήσουμε και ως Δήμος στην προσπάθεια της συντήρησής τους στα πλαίσια των οικονομικών μας δυνατοτήτων.
Η καταγραφή της κατάστασης και οι σχετικές μελέτες επιβάλλεται να γίνουν άμεσα πριν χαθούν οριστικά αυτά τα ιστορικά μνημεία της περιοχής μας και της Θεσσαλίας γενικότερα».

Ο Δήμος Μουζακίου προχωρά στον έλεγχο των παιδικών χαρών

Ο Δήμος Μουζακίου ανέθεσε στην εταιρεία ελέγχων και πιστοποιήσεων EUROCERT τον έλεγχο για την πιστοποίηση όλων των παιδικών χαρών του Δήμου. Στο πλαίσιο της ισχύουσας νομοθεσίας για την ασφάλεια των παιδικών χαρών ο Δήμος πρέπει να εφαρμόζει την Υ.Α. Αρ.28492 (ΦΕΚ 931/Β/18-5-2009) και παράλληλα να μεριμνά γιά την ασφάλεια του εξοπλισμού και του χώρου των παιδικών χαρών της ευθύνης του. Σύμφωνα με την εγκύκλιο 44 α.π.30681/2014 του Υπ. Εσωτερικών θα πρέπει για όλες τις υφιστάμενες παιδικές χαρές του Δήμου Μουζακίου που σήμερα αριθμούν 45, προκειμένου να λειτουργήσουν νόμιμα να εκδοθεί βεβαίωση καταλληλότητας λειτουργίας συνοδευόμενη από το ειδικό σήμα.
Για την έκδοση του πιστοποιητικό συμμόρφωσης απαιτείται πρώτα ο έλεγχος των παιδικών χαρών και των οργάνων από διαπιστούμενο φορέα που περιλαμβάνει τη σύνταξη αναλυτικής τεχνικής έκθεσης (φύλλο ελέγχου) για κάθε όργανο και παιδική χαρά από την οποία προκύπτει η συμμόρφωση ή μη του εγκατεστημένου εξοπλισμού με τα πρότυπα ασφαλείας. Εφόσον προβλέπονται διορθωτικές ενέργειας, πρέπει να υλοποιηθούν από τον Δήμο και εν συνεχεία αφού γίνει ο επανέλεγχος και επιβεβαιωθεί η συμμόρφωση τότε εκδίδεται το πιστοποιητικό συμμόρφωσης.
Προκειμένου να ελέγχουν και εν συνεχεία πιστοποιηθούν και οι 45 παιδικές χαρές του Δήμου Μουζακίου η ανάδοχος εταιρεία EUROCERT ανέλαβε να πραγματοποιήσει τους απαραίτητους ελέγχους σε 2 φάσεις.
Α΄Φάση
o    Αρχική επιθεώρηση παιδικής χαράς. Πραγματοποιείται επιτόπιος έλεγχος της κατάστασης του χώρου, του εξοπλισμού και της οργάνωσης της παιδικής χαράς σύμφωνα με τις απαιτήσεις της Ελληνικής νομοθεσίας και των σχετικών διεθνών προτύπων.
o    Σύνταξη αναλυτικής τεχνικής έκθεσης. Βάσει των ευρημάτων – αποτελεσμάτων της αρχικής επιθεώρησης συντάσσεται τεχνική έκθεση με τα αναλυτικά στοιχεία που προκύπτουν από τον διενεργηθέντα έλεγχο, τις συμμορφώσεις ή ελλείψεις της παιδικής χαράς  και τις απαιτούμενες παρεμβάσεις για την πιστοποίησή της.
o    Πιστοποίηση οργάνων κατά ΕΝ 1176. Αφορά τα όργανα  που φαίνονται να πληρούν τις τεχνικές προδιαγραφές, αλλά δεν διαθέτουν πληροφοριακές πινακίδες και δεν μπορεί να προσδιοριστεί η κατασκευάστρια εταιρεία. Απόδοση ταυτότητας για λόγους ιχνηλασιμότητας του οργάνου κατά τον έλεγχο.
Β΄Φάση
o    Επανάληψη της επιθεώρησης παιδικής χαράς. Όπου απαιτείται επαναλαμβάνεται η επιθεώρηση για να διαπιστωθεί εάν έχουν γίνει οι απαραίτητες παρεμβάσεις (όπως αυτές καθορίστηκαν στην τεχνική έκθεση) ώστε η παιδική χαρά να πληροί τις οριζόμενες προϋποθέσεις.
o    Τελική Πιστοποίηση παιδικής χαράς. Μετά την ολοκλήρωση όλων των αναγκαίων παρεμβάσεων και εργασιών αναβάθμισης της παιδικής χαράς, πραγματοποιείται ο τελικός έλεγχος για την επιβεβαίωση της συμμόρφωσης της παιδικής χαράς με τις απαιτήσεις ασφαλείας και εν συνεχεία γίνετε η έκδοση του πιστοποιητικού.
Μέχρι την ολοκλήρωση των ελέγχων και την πιστοποίηση όλων των παιδικών χαρών από τον διαπιστεύμενο φορέα, και σε εφαρμογή της ισχύουσας νομοθεσίας, θα πρέπει να παραμείνουν κλειστές οι παιδικές χαρές του Δήμου.
Ο Δήμαρχος Μουζακίου Κωτσός Γεώργιος δήλωσε ότι ο Δήμος Μουζακίου είναι ο πρώτος Δήμος στην Καρδίτσα που προχωράει στον έλεγχο και στην πιστοποίηση του συνόλου των παιδικών χαρών του Δήμου που σήμερα αριθμούν τις 45, αφού η ασφάλεια των παιδιών είναι αδιαπραγμάτευτη και πρωταρχικό μέλημα της Διοίκησης.

ΚΟΠΗ ΠΙΤΑΣ ΤΗΣ ΔΗΚΕΔΗΜ

Την ετήσια κοπή πίτας πραγματοποίησε η ΔΗΚΕΔΗΜ  στις 27/2 σε μια κατάμεστη αίθουσα στο ξενοδοχείο ΜΟΥΖΑΚΙ PALAS. Παρόντες στην εκδήλωση ήταν ο Δήμαρχος κ. Κωτσός, Αντιδήμαρχοι και Δημοτικοί Σύμβουλοι. Την εκδήλωση χρωμάτισαν μελωδικά οι μαθητές και οι καθηγητές του Ωδείου, όπου βρήκαν την ευκαιρία να ξεδιπλώσουν το ταλέντο τους.
Η πρόεδρος της ΔΗΚΕΔΗΜ κ Τσιρογιάννη Φανή ,αφού ευχαρίστησε τους παραβρισκόμενους, αναφέρθηκε μεταξύ άλλων στις καινούριες δράσεις  που πρόκειται να υλοποιήσει η κοινωφελής επιχείρηση τόσο για τα νέα παιδιά όσο και για τους ηλικιωμένους. Ο Δήμαρχος με τη σειρά του αναφέρθηκε στη σπουδαιότητα της κοινωνικής μέριμνας που πρέπει να παρέχει ο Δήμος προς τους πολίτες, γι’ αυτό και εξείρε  όλες τις κοινωνικές υπηρεσίες για τις προσπάθειες που κάνουν να εξυπηρετήσουν τους πολίτες.
Το φλουρί το βρήκε ο κ. Θωμάς Ευθυμίου όπου κέρδισε σα δώρο ένα tablet.

 

Σε εκλογές οδηγείται ο ΤΟΕΒ Κρανιάς

Στην τελική ευθεία μπήκε πλέον ο ΤΟΕΒ Κρανιάς μετά τη δημοσίευση στο ΦΕΚ της ίδρυσής του και έτσι πραγματοποιήθηκε συνάντηση όλων των μελών του στο Δημοτικό Σχολείο προκειμένου να γνωστοποιηθεί η διαδικασία εκλογής των αντιπροσώπων και του πρώτου του διοικητικού συμβουλίου.
Στη συνάντηση παραβρέθηκαν πάρα πολλοί αγρότες γεγονός που πιστοποιεί το ενδιαφέρον του χωριού για τον ΤΟΕΒ.
Ο Δήμαρχος Μουζακίου κ. Κωτσός στη σύντομη τοποθέτησή του ανέφερε τα παρακάτω:
«Η προσπάθεια που κατεβάλαμε από την πρώτη στιγμή που αναλάβαμε τη διοίκηση του Δήμου Μουζακίου να ιδρύσουμε ΤΟΕΒ σε κάθε χωριό μας και να απεγκλωβιστούμε από τον ΤΟΕΒ Σελλάνων έχει ολοκληρωθεί για το Αγναντερό και πλέον βρισκόμαστε στην τελική ευθεία για το ΤΟΕΒ Κρανιάς. Τώρα το μόνο που μένει για την Κρανιά είναι οι εκλογές για την ανάδειξη του πρώτου Διοικητικού Συμβουλίου οι οποίες θα γίνουν υπό την ευθύνη της Περιφέρειας Θεσσαλίας και του Γραφείου Αγροτικής Ανάπτυξης του Δήμου μας. Εκείνο που έχω ως Δήμαρχος να σας συμβουλεύσω είναι οι εκλογές να γίνου μέσα σε πνεύμα ενότητας και συνεργασίας μακριά από κομματικές και παραταξιακές λογικές. Να αναδείξετε στο διοικητικό συμβούλιο τους καλύτερους, εκείνους που θα λειτουργήσουν τον ΤΟΕΒ με διαφάνεια, σύνεση και νοικοκυρεμένα»
Επίσης ο Δήμαρχος , δεσμεύτηκε ότι θα βοηθήσει στα πρώτα βήματα λειτουργίας του ΤΟΕΒ
Η συνάντηση  έκλεισε με ερωτήσεις και διευκρινήσεις που ζήτησαν οι παρευρισκόμενοι αγρότες.
Στη συνάντηση συμμετείχαν εκτός από πολλούς αγρότες ο Πρόεδρος της Τοπικής Κοινότητας κ. Θωμάς Κοτρώτσιος, οι τοπικοί σύμβουλοι κ. κ. Δήμος Κοτρώτσιος και Βαγγέλης Καραμπέκος και ο Δημοτικός Σύμβουλος κ. Γιώργος Καραμπέκος

 

Να συντηρηθούν τα πέτρινα γεφύρια του Δήμου Μουζακίου

 

  • Ζητά με επιστολή του στην Εφορεία Νεώτερων Μνημείων ο Δήμος Μουζακίου

Με επιστολή του προς την εφορεία νεώτερων μνημείων της Αρχαιολογίας ο Δήμαρχος Μουζακίου επισημαίνει τον κίνδυνο που διατρέχουν τα πέτρινα παραδοσιακά γεφύρια που βρίσκονται στο Δήμο Μουζακίου και τα οποία κινδυνεύουν με κατάρρευση καθώς μέχρι τώρα δεν έχουν τύχει της απαιτούμενης συντήρησης.
Η επιστολή που απέστειλε ο Δήμαρχος Μουζακίου στην αρμόδια υπηρεσία είναι η παρακάτω:
«Στο Δήμο Μουζακίου βρίσκονται μία σειρά από πετρόχτιστα παραδοσιακά γεφύρια με κυριότερα την «Παλαιοκαμάρα» της Πορτής και της Οξυάς στη θέση «Παλιάμπελα» τα οποία κινδυνεύουν με κατάρρευση καθώς μέχρι τώρα δεν έχει γίνει συντήρηση κανενός απ’ αυτά.
Σας παρακαλούμε όπως μεταβεί επί τόπου κλιμάκιο της υπηρεσία σας να καταγράψει την κατάσταση των γεφυριών και να συντάξει τις απαραίτητες μελέτες για τη συντήρησή τους.
Σας  γνωρίζουμε ότι προτιθέμεθα να βοηθήσουμε και ως Δήμος στην προσπάθεια της συντήρησής τους στα πλαίσια των οικονομικών μας δυνατοτήτων.
Η καταγραφή της κατάστασης και οι σχετικές μελέτες επιβάλλεται να γίνουν άμεσα πριν χαθούν οριστικά αυτά τα ιστορικά μνημεία της περιοχής μας και της Θεσσαλίας γενικότερα».

Ευρεία σύσκεψη για τα πλημμυρικά φαινόμενα και το έργο του Αχελώου ζητούν ο Πρόεδρος της ΠΕΔ κ. Κωτσός και ο Δήμαρχος Αργιθέας κ. Τσιβόλας

Με κοινή τους επιστολή ο Πρόεδρος της ΠΕΔ Θεσσαλίας και Δήμαρχος Μουζακίου κ. Κωτσός και ο Δήμαρχος Αργιθέας κ. Τσιβόλας προς τους Περιφερειάρχες Θεσσαλίας και Ηπείρου, προς τους Βουλευτές Καρδίτσας και Άρτας και τους Δημάρχους της περιοχής του Αχελώου ζητούν τη σύγκλιση κοινής σύσκεψης στην περιοχή του Αχελώου με στόχο να εκτιμηθούν οι ζημιές από τα πρωτοφανή πλημμυρικά φαινόμενα που έπληξαν την περιοχή και κυρίως να διατρανωθεί η θέληση όλων για την ολοκλήρωση των έργων που Αχελώου.
Το πλήρες κείμενο της κοινής επιστολής είναι το παρακάτω:

«Τα έντονα πλημμυρικά φαινόμενα των τελευταίων ημερών που δημιούργησαν ανυπολόγιστες ζημιές στη λεκάνη απορροής του Αχελώου επαναφέρουν με επιτακτικό τρόπο την αναγκαιότητα ολοκλήρωσης των έργων «μερικής μεταφοράς νερών στο Θεσσαλικό Κάμπο» και κυρίως την ολοκλήρωση του φράγματος της Συκιάς και της Μεσοχώρας.
Είναι βέβαιο πως αν αυτά τα δύο φράγματα ήταν σε «λειτουργία» θα είχαν αποφευχθεί οι καταστροφές που υπήρξαν τόσο στις γέφυρες Κοράκου και Καταφυλλίου όσο και τα μεγάλα προβλήματα που παρατηρήθηκαν κατάντι και ανάντι των έργων του Αχελώου.
Το αποτέλεσμα ήταν η οδική απομόνωση ενός μεγάλου τμήματος της Αργιθέας και η επισφαλής κυκλοφορία στον οδικό άξονα Καρδίτσας Άρτας.
Θεωρούμε επιβεβλημένη την άμεση σύγκλιση κοινής σύσκεψης μεταξύ των Περιφερειαρχών Ηπείρου και Θεσσαλίας, των Βουλευτών των Νομών Καρδίτσας και Άρτας των Προέδρων των ΠΕΔ Ηπείρου και Καρδίτσας  και των Δημάρχων της περιοχής του Αχελώου, ώστε να εκτιμηθεί το μέγεθος των ζημιών που έλαβαν χώρα στην περιοχή και κυρίως να διατρανωθεί για μία ακόμη φορά η αναγκαιότητα ολοκλήρωσης των έργων του Αχελώου.
Πρότασή μας είναι η σύσκεψη να πραγματοποιηθεί το συντομότερο δυνατό στην περιοχή του Αχελώου, ώστε επί τόπου να γίνει αποτίμηση των ζημιών και  να δοθεί το μήνυμα της ισχυρής βούλησης των τοπικών μας κοινωνιών, αλλά και η αναγκαιότητα ολοκλήρωσης των έργων του Αχελώου.»


ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ ΔΗΜΟΠΡΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΜΙΣΘΩΣΗ ΑΓΡΟΤΕΜΑΧΙΩΝ ΤΗΣ Τ.Κ. ΓΕΛΑΝΘΗΣ


ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ                                                Μουζάκι, 2/2/2015
ΝΟΜΟΣ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ                                                            Aρ.πρωτ.:1292
ΔΗΜΟΣ ΜΟΥΖΑΚΙΟΥ                                                           



ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ ΔΗΜΟΠΡΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ  ΕΚΜΙΣΘΩΣΗ ΑΓΡΟΤΕΜΑΧΙΩΝ ΤΗΣ Τ.Κ. ΓΕΛΑΝΘΗΣ
Ο Δήμαρχος Μουζακίου
Έχοντας υπόψη:
α) το Π.Δ. 270/81, (ΦΕΚ Α' 77/30-3-81)
β) το Δ.Κ.Κ (Ν.3463/06)
γ) την αριθ.   334/2014 Απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου για την εκμίσθωση αγροτεμαχίων
δ) την αριθ. 8/2015 απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής με την οποία καθορίστηκαν οι όροι της δημοπρασίας

Προκηρύσσει φανερή πλειοδοτική δημοπρασία , για την εκμίσθωση αγροτεμαχίων της τοπ. κοιν. Γελάνθης,   η οποία θα γίνει στο Δημοτικό Κατάστημα Μουζακιου, στις 18 Φεβρουαρίου 2015,ημέρα Tετάρτη και  ώρα 10.00π.μ.-11.00π.μ.  ενώπιον της Επιτροπής Διαγωνισμού (άρθρο 1 ΠΔ 270/81) .

Τα προς εκμίσθωση αγροτεμάχια είναι τα κάτωθι:

1.    Αγροτεμάχιο Νο 1 στη θέση «ΓΥΦΤΙΚΑ» έκταση  4.000 τμ οριζόμενο γύρω με Χαντούμη Αριστοτέλη και δύο δρόμους.
2.    Αγροτεμάχιο Νο 5 στη θέση «ΓΥΦΤΙΚΑ» έκταση 13.000 τμ οριζόμενο γύρω με Παπαϊωάννου Γεώργιο, δρόμο και στραγγιστικό κανάλι.
3.    Αγροτεμάχιο Νο 40 στη θέση «ΤΡΙΑ ΠΛΑΤΑΝΙΑ» έκταση 13.000 τμ οριζόμενο γύρω με Σύρρου Καλλιόπη, Ανδρέου Απόστολο, στραγγιστικό κανάλι και δρόμο
4.    Αγροτεμάχιο Νο 76 στη θέση «ΛΕΥΚΟΠΟΥΛΕΣ» έκταση 6.300 τμ οριζόμενο γύρω με Τρίμμη Προκόπιο, Αργύρη Ιωάννη, δρόμο και στραγγιστικό κανάλι.
5.    Αγροτεμάχιο Νο 167 στη θέση «ΚΑΜΑΡΕΣ» έκταση 1.000 τμ οριζόμενο με Μάνη Προκόπιο, δρόμο και στραγγιστικό κανάλι.
6.    Αγροτεμάχιο Νο 172 στη θέση «ΚΑΜΑΡΕΣ» έκταση 1.000 τμ οριζόμενο γύρω με Μάνη Προκόπιο, δρόμο και στραγγιστικό κανάλι.
7.    Αγροτεμάχιο Νο 237 στη θέση «ΛΟΥΡΙΔΕΣ» έκταση 10.000 τμ οριζόμενο γύρω με Τσιούμα Πηνελόπη, Κακάμη Χρήστο, δρόμο και στραγγιστικό κανάλι.
8.    Αγροτεμάχιο Νο 251 στη θέση «ΠΑΛΙΑΜΠΕΛΑ» έκταση 8.500 τμ οριζόμενο γύρω με Βασίλειο Τρίμμη, βοσκήσιμη έκταση, αύλακα και δρόμο.
9.    Αγροτεμάχιο Νο 342 στη θέση «ΜΠΑΚΕΣ» έκταση 1.000 τμ οριζόμενο γύρω με Μανίκα Αθηνά, Χαντούμη Ευθύμιο, δρόμο και στραγγιστικό κανάλι.
10.    Αγροτεμάχιο Νο 430 στη θέση «ΓΙΩΡΓΙΑ» έκταση 1.350 τμ οριζόμενο γύρω με Παπαδημητρίου Βενετία, δρόμο και στραγγιστικό κανάλι.
11.    Αγροτεμάχιο Νο 460 στη θέση «ΠΑΤΟΥΛΙ» έκταση 500 τμ οριζόμενο γύρω με Κωνσταντή Ιωάννη, Γκόλια Ευσταθία, δρόμο και στραγγιστικό κανάλι.
με πλειοδοτική φανερή δημοπρασία, η οποία θα γίνει στο δημοτικό κατάστημα σε ημέρα και ώρα που θα καθορισθεί με περίληψη διακήρυξης του Δημάρχου,  ενώπιον της επιτροπής του άρθρου 1 του ΠΔ 270/81.
Β. Καθορίζει τους όρους της διακήρυξης, για την ανάδειξη των εκμισθωτών των ανωτέρω αγροτεμαχίων σύμφωνα με τους οποίους η επιτροπή του άρθρου 1 του ΠΔ 270/81 θα ενεργήσει τη δημοπρασία ,ως εξής:

ΑΡΘΡΟ 1ο
Τόπος και ημέρα διεξαγωγής της δημοπρασίας
Η δημοπρασία θα είναι πλειοδοτική, φανερή και προφορική και θα διεξαχθεί  στο Δημοτικό Κατάστημα σε ημέρα και ώρα που θα καθορισθούν με τη διακήρυξη του Δημάρχου ενώπιον της αρμόδιας επιτροπής δημοπρασιών.

ΑΡΘΡΟ 2ο
Διάρκεια εκμίσθωσης
Η διάρκεια της εκμίσθωσης ορίζεται για πέντε (05) χρόνια, αρχομένης από το έτος 2015 και λήξη την 31-12-2019.

ΑΡΘΡΟ 3ο
Δικαίωμα  συμμετοχής  στον  διαγωνισμό  &  δικαιολογητικά
Δεκτοί στη δημοπρασία γίνονται μόνο κάτοικοι της Τοπικής Κοινότητας Γελάνθης .
Οι συμμετέχοντας για να γίνουν δεκτοί στη δημοπρασία πρέπει να υποβάλλουν τα εξής δικαιολογητικά:
1.    Εγγύηση  συμμετοχής  σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο -7- της παρούσης απόφασης.
2.    Βεβαίωση  από  την  Ταμειακή  Υπηρεσία  του  Δήμου  περί  μη  οφειλής  του συμμετέχοντος.
3.    Βεβαίωση από τη ΔΕΥΑ του Δήμου περί μη οφειλής του συμμετέχοντος.
4.    Βεβαίωση περί μη οφειλής από το αρμόδιο ΤΟΕΒ.

Εγγυητής :  1. Βεβαίωση  από  την  Ταμειακή  Υπηρεσία  του  Δήμου  περί  μη  οφειλής .
2. Βεβαίωση από τη ΔΕΥΑ του Δήμου περί μη οφειλής.
3.  Βεβαίωση περί μη οφειλής από το αρμόδιο ΤΟΕΒ.

ΑΡΘΡΟ 4ο
Εξουσιοδότηση  προσώπου  συμμετοχής  στον  διαγωνισμό
Αν κάποιος πλειοδοτεί για λογαριασμό άλλου οφείλει να το δηλώσει αυτό στην επιτροπή της δημοπρασίας πριν από την έναρξη του  διαγωνισμού, στην οποία πρέπει να παρουσιάσει για το σκοπό αυτό νόμιμο πληρεξούσιο έγγραφο.

ΑΡΘΡΟ 5ο
Αποκλεισμός στο διαγωνισμό
Αποκλείονται  από  την  δημοπρασία  οι  οφειλέτες  του  Δήμου  και  όσοι  δεν προσκομίσουν κατά την διενέργεια την δημοπρασίας τα προαναφερόμενα στο άρθρο -3- δικαιολογητικά.

ΑΡΘΡΟ 6ο
Κατώτατο  όριο  της  πρώτης  προσφοράς
Κάθε  ενδιαφερόμενος  μπορεί  να  λάβει  μέρος  στην  δημοπρασία  για  ένα  ή περισσότερα αγροτεμάχια.
Το κατώτατο όριο προσφοράς του ετήσιου μισθώματος ανά αγροτεμάχιο ορίζεται στο ποσό των είκοσι ένα ευρώ (21,00€) ανά στρέμμα.

Κάθε επόμενη προσφορά θα είναι τουλάχιστον κατά δύο (2€) ευρώ μεγαλύτερη της προηγούμενης σε ακέραιες μονάδες.

ΑΡΘΡΟ 7ο
Εγγύηση συμμετοχής
Για να γίνει κάποιος δεκτός στη δημοπρασία πρέπει να καταθέσει ως εγγύηση συμμετοχής στην επιτροπή διενέργειας της δημοπρασίας, γραμμάτιο σύστασης παρακαταθήκης του Ταμείου  Παρακαταθηκών και Δανείων (Τ.Π.Δ.) ή  εγγυητική επιστολή αναγνωρισμένης Τράπεζας ή βεβαίωση του Τ.Π.Δ. για παρακατάθεση σε αυτό από αυτόν που επιθυμεί να λάβει μέρος στην δημοπρασία ή άλλου ο οποίος ενεργεί για λογαριασμό του διαγωνιζομένου, ομολογιών Δημοσίου, Τράπεζας, ή Οργανισμού κοινής ωφελείας, που αναγνωρίζεται για εγγυοδοσίες, ποσό ίσο προς το 10% του οριζόμενου ελάχιστου  ορίου πρώτης προσφοράς της διακήρυξης ανά αγροτεμάχιο ή συνολικά για τα αγροτεμάχια που πρόκειται να συμμετάσχει.
Στην εγγυητική θα πρέπει να αναγράφεται: «για τη συμμετοχή στο διαγωνισμό εκμίσθωσης αγροτεμαχίων της Δημοτικής Κοινότητας ……………….. με αριθ. τεμ…………»
(και αναφέρονται τα τεμάχια για τα οποία θα δώσει προσφορά ο συμμετέχων στη δημοπρασία)

ΑΡΘΡΟ 8ο
Τρόπος  διεξαγωγής  της  δημοπρασίας
Η δημοπρασία θα είναι πλειοδοτική, φανερή και προφορική και θα διεξαχθεί στο Δημοτικό Κατάστημα του Δήμου κατόπιν περίληψης διακήρυξης του Δημάρχου στην οποία θα καθορίζονται η ημερομηνία και η ώρα διεξαγωγής, ενώπιον της αρμόδιας επιτροπής δημοπρασιών.
Η Δημοπρασία μπορεί να συνεχίζεται και πέραν της ώρας που ορίζεται από τη διακήρυξη εφόσον εξακολουθεί χωρίς διακοπή η επίδοση προσφορών.
Οι προσφορές των πλειοδοτών γράφονται στα πρακτικά κατά σειρά εκφώνησης μαζί με το ονοματεπώνυμο του πλειοδότη.
Κάθε προσφορά είναι δεσμευτική για  τον εκάστοτε πλειοδοτούντα, η δε δέσμευση μεταφέρεται αλληλοδιαδόχως από τον πρώτο στους ακόλουθους και επιβαρύνει οριστικά τον τελευταίο πλειοδότη.
Μετά τη λήξη της δημοπρασίας τα πρακτικά υπογράφονται από την Επιτροπή Διαγωνισμού, από τον τελευταίο πλειοδότη και τον εγγυητή του.
Για την έγκριση των πρακτικών θα αποφασίσει στη συνέχεια το αρμόδιο, σύμφωνα με το Νόμο, όργανο.

ΑΡΘΡΟ 9ο
Ενστάσεις κατά του διαγωνισμού
Ένσταση κατά της νομιμότητας της διενέργειας  του διαγωνισμού ή της συμμετοχής σ' αυτόν, υποβάλλεται στην αρμόδια για το διαγωνισμό Επιτροπή του Δήμου σε -48- ώρες από την ώρα που θα τελειώσει ο διαγωνισμός.
Η ένσταση αυτή δεν επιφέρει αναβολή ή διακοπή του διαγωνισμού, αλλά εξετάζεται κατά την αξιολόγηση του διαγωνισμού από την αρμόδια     επιτροπή δημοπρασιών.

ΑΡΘΡΟ 10ο
Επανάληψη της δημοπρασίας
Η δημοπρασία θα επαναληφθεί σε ημέρα και ώρα που θα καθορισθεί υπό της διακηρύξεως του Δημάρχου στον ίδιο τόπο εφ΄ όσον την πρώτη φορά αποβεί άγονη, στην οποία έχουν δικαίωμα συμμετοχής όλοι οι δημότες του Δήμου. Σε περίπτωση που και αυτή τη φορά η δημοπρασία αποβεί άγονη θα επαναληφθεί σε ημέρα και ώρα που θα καθορισθεί υπό της διακηρύξεως του Δημάρχου, στον ίδιο τόπο και έχουν δικαίωμα να συμμετάσχουν οποιοιδήποτε.

ΑΡΘΡΟ 11ο
Εγγυητής
Ο τελευταίος πλειοδότης υποχρεούται να παρουσιάσει αξιόχρεο εγγυητή ο οποίος θα υπογράψει τα πρακτικά της δημοπρασίας και έτσι καθίσταται αλληλέγγυος και εις ολόκληρο υπεύθυνος με αυτόν για την εκπλήρωση των όρων της σύμβασης.

ΑΡΘΡΟ 12ο
Δικαίωμα  αποζημίωσης
Ο τελευταίος πλειοδότης δεν αποκτά δικαίωμα προς αποζημίωση από τη μη έγκριση των πρακτικών της δημοπρασίας από τα κατά το νόμο αρμόδια όργανα.
Από την ημερομηνία που θα κοινοποιηθεί η πράξη της Διοικητικής Αρχής στον τελευταίο πλειοδότη η σύμβαση θεωρείται οριστικά καταρτισθείσα.

ΑΡΘΡΟ 13ο
Εγγύηση τήρησης όρων  σύμβασης
Προκειμένου να υπογραφεί η σύμβαση και να επιστραφεί η εγγυητική επιστολή συμμετοχής του άρθρου -7-, ο τελευταίος πλειοδότης ,πρέπει να προσκομίσει εγγυητική επιστολή καλής εκτέλεσης, ίση με το 10% της αξίας του ετήσιου μισθώματος που θα επιτευχθεί ,για το αγροτεμάχιο.
Η εγγύηση αυτή δεν μπορεί σε καμιά περίπτωση να συμψηφιστεί με τα μισθώματα ή άλλες οφειλές.

ΑΡΘΡΟ 14ο
Σύμβαση
Ο τελευταίος πλειοδότης υποχρεούται όπως εντός (10) δέκα ημερών από την κοινοποίηση, που ενεργείται με αποδεικτικό παραλαβής, της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής περί κατακυρώσεως ή εγκρίσεως του αποτελέσματος της δημοπρασίας, να προσέλθει μαζί με τον εγγυητή του για την σύνταξη και υπογραφή της σύμβασης, διαφορετικά η κατατεθείσα εγγύηση καταπίπτει υπέρ του δήμου χωρίς δικαστική παρέμβαση.
Ενεργείται δε αναπλειστηριασμός εις βάρος του και του εγγυητή του, οι οποίοι ευθύνονται για το μικρότερο τυχόν οικονομικό αποτέλεσμα της δημοπρασίας από αυτό της προηγούμενης.

ΑΡΘΡΟ 15ο
Προθεσμία καταβολής μισθώματος
Το μίσθωμα θα καταβάλλεται σε μία (1) δόση την πρώτη (1) Δεκεμβρίου εκάστου έτους. Σε περίπτωση μη καταβολής του μισθώματος στην καθοριζομένη ημερομηνία θα ακολουθείται η διαδικασία της έξωσης.

ΑΡΘΡΟ  16ο
Υποχρεώσεις  μισθωτή
Ο μισθωτής υποχρεούται να διατηρεί και διαφυλάσσει την κατοχή του μισθίου, τις υπέρ αυτού δουλείες, τα όρια αυτού και εν γένει το μίσθιο, σε καλή κατάσταση, προστατεύοντας  αυτό  απέναντι  σε  κάθε  καταπάτηση,  διαφορετικά  ευθύνεται  σε αποζημίωση.

ΑΡΘΡΟ 17ο
Λήξη  μίσθωσης
Ο μισθωτής υποχρεούται με τη λήξη της μίσθωσης, να παραδώσει το μίσθιο στην κατάσταση στην οποία το παρέλαβε, διαφορετικά ευθύνεται σε αποζημίωση.

ΑΡΘΡΟ 18ο
Αναμίσθωση  –  Υπεκμίσθωση
Σιωπηρή  αναμίσθωση,  ή  υπεκμίσθωση  του  μισθίου  από  τον  μισθωτή απαγορεύεται απολύτως.

ΑΡΘΡΟ 19ο
Γενικές Διατάξεις
Για ότι δεν συμπεριλαμβάνεται στη διακήρυξη αυτή, ισχύουν οι διατάξεις του ΠΔ 270/1981 «Περί της διαδικασίας και των όρων διενέργειας δημοπρασιών των Δήμων και των Κοινοτήτων», καθώς και οι όμοιες  των Ν.3463/2006 ,Ν.3852/2010.





ΑΡΘΡΟ 20ο
Ευθύνη  Δήμου
Ο Δήμος δεν ευθύνεται έναντι του μισθωτή για την οποιαδήποτε κατάσταση του μισθίου καθώς συμπεραίνεται ότι έχει προηγουμένως λάβει γνώση αυτής. Επίσης δεν ευθύνεται για την ύπαρξη οποιασδήποτε δουλείας ή άλλου εμπράγματου δικαιώματος επί του ακινήτου. Τέλος δεν υποχρεούται σε επιστροφή ή μείωση του μισθώματος ή και λύση της σύμβασης άνευ αποχρώντος λόγου.

ΑΡΘΡΟ 21ο
Έξοδα
Τα έξοδα των κηρυκείων, της σύνταξης της μισθωτηρίου σύμβασης και τα λοιπά έξοδα θα βαρύνουν το μισθωτή.

ΑΡΘΡΟ 22ο
Δημοσίευση  Διακήρυξης
Η διακήρυξη  του Δημάρχου θα  δημοσιευθεί  τουλάχιστον  δέκα ημέρες πριν από τη διενέργεια της δημοπρασίας με τοιχοκόλληση αντιγράφου αυτής στον πίνακα ανακοινώσεων του Δημοτικού Καταστήματος του Δήμου καθώς και της Τοπικής Κοινότητας Γελάνθης.
Επίσης θα δημοσιευθεί και σε όλα τα καταστήματα και καφενεία της Τοπικής Κοινότητας για να λάβουν ποιο εύκολα γνώση οι ενδιαφερόμενοι κάτοικοι αυτής.


Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ

Ανακοίνωση Βοσκοτόπων


ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΝΟΜΟΣ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ
ΔΗΜΟΣ ΜΟΥΖΑΚΙΟΥ           

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
ΚΑΛΟΥΜΕ
Όλους τους κτηνοτρόφους του Δήμου μας, που κάνουν χρήση Δημοτικών Βοσκοτόπων του Δήμου Μουζακίου, να Υποβάλλουν σχετική Υπεύθυνη Δήλωση μέχρι την Παρασκευή 20 Φεβρουαρίου 2015.

Με την υποβολή της Υπεύθυνης Δήλωσης είναι απαραίτητη η προσκόμιση των παρακάτω δικαιολογητικών:

1.    Φωτοτυπία Αστυνομικής Ταυτότητας
2.    Φωτοτυπία Φορολογικού εγγράφου από το οποίο θα είναι εμφανής ο Α.Φ.Μ.
3.    Θεωρημένο Φωτοαντίγραφο του Μητρώου Κτηνοτροφικής Εκμετάλλευσης (1η σελίδα με τα στοιχεία της εκμετάλλευσης και δεύτερη σελίδα με τα στοιχεία των ζώων και την θεώρηση)
4.    Βεβαίωση Δημοτικής Ενημερότητας.

Οι Δηλώσεις θα κατατίθενται στους παρακάτω τόπους:

Δημοτική Ενότητα Μουζακίου: Γραφείο Γεωργικής Ανάπτυξης (Δημαρχείο Μουζακίου, 2ος όροφος).  Αρμόδιοι υπάλληλοι: Καλλιάρα Φωτεινή, Κράβαρη Ευαγγελία, τηλ.: 2445350125

Δημοτική Ενότητα Ιθώμης:Φανάρι (Γραφεία του Δήμου Μουζακίου). Αρμόδιος υπάλληλος: Ραχωβίτσας Νικόλαος, τηλ.2441352418

Δημοτική Ενότητα Παμίσου: Αγναντερό (Γραφεία του Δήμου Μουζακίου). Αρμόδιος Υπάλληλος: Γκουρμπαλιώτης Αχιλλέας, τηλ.:2441352821


ΜΕ ΕΝΤΟΛΗ ΔΗΜΑΡΧΟΥ
Ο ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΟΣ


ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΦΟΥΝΤΑΣ



Προγραμματισμός λειτουργίας του Κλειστού Γυμναστηρίου από το Δήμο Μουζακίου

O Δήμος Μουζακίου εν  όψει  της  λειτουργίας του Κλειστού Γυμναστηρίου καλεί όλους τους ενδιαφερόμενους συλλόγους που επιθυμούν να κάνουν χρήση του κλειστού να υποβάλλουν αίτημα με το ωράριο που τους εξυπηρετεί προκειμένου να καταρτιστεί το πρόγραμμα λειτουργίας του Γυμναστηρίου.
Οι αιτήσεις θα υποβάλλονται στη Γραμματεία του Δήμου έως το τέλος του μηνός Ιανουαρίου.